fbpx

קידום אתרי וורדפרס

וורדפרס, קידום אתרי וורדפרס

וורדפרס, הינו מערכת ניהול תוכן עולמית, אשר בולטת בעיקר בשל היותה כתובה “קוד פתוח” וזאת בניגוד למתחרה הגדולה שלה WIX אשר כתובה בקוד סגור. ע”פ הערכות כשליש מהאתרים בעולם הם מבוססי וורדפרס ומספרים שהנתון הזה רק הולך וגדל עם השנים. כמו כן, וורדפרס בולטת בעיקר בזכות התוספים הנהדרים אשר נמצאים בה, המאפשרים למתכנתים ולא מתכנתים כאחד לחסוך זמן עבודה רב ולהפעיל פיצ’רים לפי בחירה כאשר רובם המוחלט גם ללא תשלום..! כאשר מדברים על קידום אתרי וורדפרס, מתכוונים בעצם לאופן הביצוע בפועל של הליך הקידום. במאמר זה תמצאו מידע והסברים על היתרונות של שימוש בפלטפורמה זו וכמו כן, טיפים כיצד לייעל את השימוש בוורדפרס.

*בקצרה למי שלא יודע: קוד פתוח, הוא קוד המאפשר לכל מתכנת ליצור, לערוך ולשנות פיצ’רים ותכונות – או כפי שנקראים בעיני כל “תוספים” – וזאת ללא צורך בפריצה לקוד האתר. לעומת זאת קוד סגור הינו מערכת אשר אינה מאפשרת יצירת והקמת פיצ’רים חדשים למעט אלו הקיימים או תוספי מערכת של אותה הפלטפורמה.

SEO - קידום אתרים

קידום אתרי וורדפרס – תשכנעו אותי למה כדאי לי לדרג אתכם גבוה?

אם לראשונה פתחתם אתר וורדפרס, אז ככל הנראה תצטרכו לעיין במדריכים שלנו בנושאי בניית אתרים. אם כבר יצא לכם לא אחת להתעסק עם מערכת ניהול תוכן זו, אזי אופן קידום אתרי וורדפרס יהיה קל יותר ליישום. ראשית, כל אתר וורדפרס המעוניין להתברג בתוצאות החיפוש, מוכרח לבצע מספר פעולות כדי שגוגל התייחסו אל האתר ברצינות. הרי חשבו על זה, קיימים מיליארדי אתרי ברחבי העולם, אז מדוע שגוגל יעדיף את האתר שלכם ע”פ אחרים? כלומר, כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש תצטרכו לתת לגוגל סיבה אמיתית מדוע להעדיף את האתר שלכם ע”פ המתחרים הקיימים.

בדיוק לשם מטרה זו נועד קידום אתרי וורדפרס. למעשה, הליך קידום אתרים מטרתו היא לענות על הדרישות השונות של מנועי החיפוש ובראשם גוגל. ישנם פרמטרים רבים המשפיעים על דירוג התוצאות כאשר הבולטים שבהם הם: תוכן וקישורים.

שיווק עסק, סוגי קידום אתרים בגוגל SEO

קידום האתר מתחיל בצעדים קטנים

רגע לפני שתתחילו את הליך קידום אתרי וורדפרס בעצמכם או עם חברת קידום, עליכם להכיר את הדרישות הבסיסיות של גוגל ע”מ להימנע מטעויות שיגרמו לאתר לא להתקדם, או גרוע מכך לקבל ענישה מגוגל..

תוכן – ככל ותייצרו תוכן איכותי הנותן מענה על השאילתא אשר הגולש חיפוש בגוגל, כך תגרמו לגוגל להאמין כי האתר שלכם שווה מקום גבוה. תוכן איכותי לא מתאפיין רק בטקסט ארוך ומייגע, אלא בעיקר בערך המוסף אותו הגולש מקבל כאשר הוא מבקר באתרכם. תוכן טוב יכול להיות סרטון שערכתם על הפעילות העסקית, טיפים מצוינים ומדריכים אשר לא בהכרח ממירים גולש להיות לקוח בצורה ישירה, תמונות המחשה, מאמר מתומצת הכתוב בטוב טעם וכזה הגורם לגולש לרצות לקרוא עוד וכו’.

אופטימיזציה – למעשה מדובר בשם כולל של מגוון פעולות להתאמת האתר לדרישות גוגל. נתחיל מהבסיסיות:

  • שיפור מהירות טעינה האתר – דאגו כי זמן טעינת האתר לא יעלה על יותר מ-2 שניות או 3 לכל היותר. זכרו, כיום גולשים הרבה פחות סבלניים, ואם האתר שלכם לא יהיה מהיר דיו, אז הם יפנו הישירות אל המתחרה המהיר יותר. ניתן לבדוק את מהירות האתר בכלים רבים אשר רובם המוחלט חינמיים (כולל הכלי הרשמי של גוגל הנקרא “Google Page Speed”).
  • התאמת האתר למובייל (רספונסיביות) – פרמטר זה חשוב ביותר. הינסו להיזכר על הפעם האחרונה בה נכנסתם לאתר כלשהוא דרך הנייד אבל מצאתם את עצמכם מנסים להגדיל מסך ולהזיז תוך כדי תנועה רק כדי לקרוא עוד פסקה.. זו היא חוויה מעייפת אשר מורידה את החשק להמשיך “לטייל” באתר – מה שגורם לגוגל להוריד אתכם בדירוג.
  • שגיאות ועמודי זבל – כחלק מתהליך של קידום אתרי וורדפרס, עליכם לדאוג כי האתר יהיה ללא שגיאות ברמת קוד, עמודים לא קיימים (שגיאת 404), קישורים שבורים וללא עמודי זבל. למי ששומע בפעם הראשונה על המושג עמודי זבל נסביר כי מדובר בעמודים חסרי ערך לאתר הבאים לידי ביטוי בתוכן משוכפל (זה לעצמו רע ועלול לגרום לענישה אצל גוגל), עמודים דלי תוכן, שגיאות כתיב ותמונות חינמיות וממחוזרות, חזרה מוגזמת על מילות המפתח, עומס של קישורים פנימיים והרדימה עוד ארוכה.
  • תוכן SEO – זה נכון שכאשר כותבים מאמרים לאתרים, לא מתייחסים רק לגוגל אלא בעיקר לגולש, אך דעו כי ישנם דרכים רבות לדבר אל הגולש בצורה מעניינת ורלוונטית ובו בזמן גם לענות על הדרישות השונות של גוגל מבחינת התוכן הכוללים: חזרה על מילת המפתח בצורה סבירה, שימוש בכותרות מרכזיות ובכותרות משנה, כתיבת כותרת למאמר ותיאור קצר של המאמר עבור הגולש המחפש שאילתה בגוגל (כאן המקום להדגיש כי עליכם להיות ממוקדים ויצירתיים ע”מ למשוך את הגולש לאתר העסק שלכם) ועוד.
  • יצירת הירככיה ברורה – אחד מהפרמטרים שיזכו אתכם בנקודות זכות גדולות וחשובות. יש ליצור הירככיה ברורה, שהיא למעשה סדר לגולש (ולגוגל) להבין היכן אתם נמצאים באתר, יצירת עמודי “אב” ותחתיהם עמודי “בן”, שיוך פוסטים לפי קטגוריות רלוונטיות ומוצרים לפי קטגוריות מוצר. כמו כן, רצוי לאפשר תפריט ניווט מהיר אשר בו ניתן לגשת לעמודים המרכזיים באתר ולסייע לגולש לעבור מעמוד לעמוד ללא צורך “בחיפוש” ארוך אחר העמוד הרלוונטי.
  • אבטחה – עוד פרמטר חשוב שסייע לאתר להתקדם בגוגל, הוא אבטחת האתר – או כפי שנקרא פרוטוקול HTTPS. על קצה המזלג: HTTPS הוא פרוטוקול אינטרנט אשר מצפין את הנתונים העוברים בין השרת לאתר – מה שמונע זליגת מידע בפועל של משתמשים. למה זה כ”כ חשוב? התשובה נעוצה בעובדה כי גוגל מבינים שעליהם חלה החובה להציג אתרים שאכפת להם מהגולשים וכאלו השומרים על פרטיותם. ניתן לחבר פרוטוקולים כאלו חינם בוורדפרס, אם כי במקרים בהם באתר יש מידע קריטי כמו פרטי כרטיסי אשראי וכדומה – רצוי להציב חומת אש רצינית ולהשתמש באבטחה מתקדמת יותר.
אנליטיקס וניתוח נתונים

חווית גלישה מפנקת – הגורם החשוב להתקדמות האתר

הכלל הוא ברור, כדי שהאתר שלכם התקדם אתם צריכים לתת מענה לגולש. ואין דרך טובה יותר מלגרום לגולש ליהנות מכל רגע בו הוא שוהה באתר. בסופו של יום גוגל הוא מכונה המנסה לדמות גלישה של בן אנוש ולפי זה המכונה (הנקראת אלגוריתם) תסיק האם האתר נותן את המענה או לא.

כחלק משיפור חווית המשתמש באתר כדרך קידום אתרי וורדפרס, עליכם לחבר את האתר אל כלים שיתנו לכם אינדיקציה לגבי נוחות השימוש. קיימים כלים רבים כאלה (חלקם בתשלום), אך ישנם את הכלים הבולטים מבית גוגל. הראשון הוא אנליטיקס (Analytics), והשני סר’צ קונסול (Search Console).

אנליטיקס (Analytics) – כלי נפלא מבית גוגל המאפשר לכם לעקוב אחר התנהגויות הגולשים באתר, לנתח את נתוני המשתמשים כגון מיקום, גיל, מגדר וכו’. וכמו כן, הכלי מאפשר לכם לגלות מהיכן הגיעו הגולשים לאתר, מה עשו עם כניסתם לאתר ובאילו דפים באתר ביקרו המשתמשים. את הכלי ניתן לחבר באמצעות הטמעת סקריפט ב”הדר” של האתר שהוא למעשה החלק הראשון של האתר. אם אינכם יודעים כיצד לעשות זאת, דעו כי ישנם תוספים חינמיים המאפשרים לכם להטמיע את הסקריפט מבלי לגעת בקוד האתר.

סר’צ קונסול (Search Console) – הוא כלי שונה מעט מאנליטיקס ובעיקר נותן אינדיקציה לגבי איך גוגל רואה את האתר. כך למשל ניתן לראות אילו אתרים מקשרים אל האתר שלכם, מאלו ביטויים הגולשים נכנסו לאתר (פעילות אורגנית בלבד), האם האתר שלכם קיבל ענישה, התראות על שגיאות שונות באתר, סטטיסטיקות ביצועים ועוד. בדומה לאנליטיקס, גם כאן יש צורך בהטמעת תג/סקריפט באתר ע”מ לאפשר לגוגל לנתח את נתוני האתר.

קישורים, חיבור בין נקודות, רשת

קידום אתרי וורדפרס באמצעות קישורים

כאשר מדברים על קישורים, יש להבדיל בין קישורים הנכנסים לאתרים, לבין קישורים פנימיים בתוך האתר. למעשה האחרון הוא פעולה נחוצה לא פחות מהראשונה, אך היא תלויה בעיקר בכם כמנהלי האתר ולמעשה אתם השולטים הבלעדיים במספר הקישורים הפנימיים באתר כאשר עליכם לקשר אל העמודים הרלוונטיים תחת “אנקורים” אותם תרצו לקדם (אנקור, הוא המילה או יותר עליהם תפנו קישור פנימי/יוצא). גם כאן דרושה חשיבה כיצד לחלק את הקישורים בתוך האתר כמו למשל, רצוי לתת דגש עיקרי על עמוד הבית הנחשב לחזק באתר. וכמו כן, רצוי כי בכל המאמר ממוצע (של כ-450 מילים) יהיו כ-4 עד 5 קישורים פנימיים (רצוי לא להגזים אחרי הכל אתם לא ויקיפדיה).

קישורים חיצוניים – הפרמטר השני המרכזי בחשיבותו בעת קידום אתרי וורדפרס ובעצם בכל קידום אתר. קישור חיצוני המפנה אל האתר שלכם, הוא מעין “המלצה” על האתר שלכם. ככל ויותר אתרים מפנים אליכם, הדבר מעיד על אתר חזק וכך גוגל רואה את הדברים. אולם, עם התקדמותו של הבינה המלאכותית של גוגל הבאה בגלל מניפולציות שונות של מקדמי אתרים, כיום גוגל בוחן בדקדקנות הקישורים המפנים אל האתר שלכם. למשל, מי הוא הדומיין המפנה, האם הוא חזק, מה הוותק שלו, האם יש לו סמכותיות, כמה הוא אמין ועוד. ככל ותשיגו קישורים מאתרים נחשבים ורלוונטיים לתחום פעילות האתר, כך גוגל ייחס חשיבות אל הקישורים וידרג את האתר שלכם גבוה יותר.

כאן המקום לציין כי ישנם עוד גורמים רבים המשפיעים על הדירוג, וכן גם בגורמים הנ”ל יש תתי גורמים אשר מצריכים מחשבה ניסוי ותהייה (ולפעמים גם טעייה..).

אתר וורדפרס, ממשק הניהול

לא כל הנוצץ זהב

ברוב המקרים כאשר מתחילים תהליך של קידום אתרי וורדפרס, מבצעים מחקר מתחרים כדי להעריך את רמת התחרות. לא אחת נתקלים בתופעה בה אתר מסוים מדורג גבוהה למרות שאינו עונה על דרישות גוגל, או גרוע מכך מפר את כלליו בצורה בוטה (בשפת המקדמים זה נקרא קידום שחור). ראשית אין להיבהל. גוגל משתפר משנה לשנה ומשדרג את אלגוריתם החיפוש שלו מעדכון לעדכון, כך שאם האתר לא ישנה את צורתו, סביר להניח שהוא יעוף מתוצאות החיפוש בשלב כזה או אחר. שנית, לעיתים יש פרמטרים המשפיעים על דירוג האתר ולא תמיד אלו נראים לעין. לכן רק חברת קידום אתרי וורדפרס בעלת ניסיון, תדע לזהות את הגורמים המשפיעים על דירוג האתר.

קידום אתרי וורדפרס | BIZZT

קידום אתרי וורדפרס של BIZZT

חברת BIZZT הינה חברה המספקת בין היתר שירותי קידום אתרי וורדפרס. החברה בעלת מוניטין, ולה ניסיון רב והצלחה במגוון תחומים בעלי תחרויות גבוהות וקלות כאחד. את אופן הקידום של החברה, אנו עושים רק לאחר בניית תוכנית קידום אסטרטגית, אשר בה אנו נותנים ערך מוסף אמיתי לאתר שלכם ע”פ אתרים אחרים. כמו כן, לנו כלים, ידע ותשתיות רחבות אשר יעזרו לאתר שלכם להתקדם בתוך זמן קצר ובהצלחה רבה..!

ע”מ לקבל הצעת מחיר מותאמת, אנו מזמינים אתכם לפגישת ייעוץ, אשר בה תצאו עם תובנות מיוחדות על התחום שלכם בכלל ועל האתר בפרט. כמו כן בפגישה נפרוס בפניכם כלים מיוחדים, שיטות מצליחות ודירוגי לקוחותינו במגוון תחומים.

שירותי קידום נוספים שיעניינו אותך

אודות המחבר
שלמה ראש - מנהל חברת BIZZT

היי, שמי שלמה ראש – מנהל חברת BIZZT, ואני כאן כדי לסייע לך לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה ולהגדיל את ההכנסות שלך!

שתפו ברשתות החברתיות
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
המאמרים החדשים באתר
מערכת שליחת סמסים לעסקים |BIZZT
שליחת סמסים לעסקים

אחת מפלטפורמות השיווק המוכרות כמעט לכולנו, היא שיווק באמצעות שליחת סמסים ללקוחות העסק אשר לרוב נעשות דרך מערכת שליחת סמסים לעסקים.

קטגוריות מוצרים - BIZZT
קטגוריות מוצרים

בקטגוריות מוצרים מרכזיים באתר ביזט, תמצאו קשת צבעונית של מוצרים עסקיים מעולים וכן, ניתן להתאים את המוצרים הללו בהתאמה אישית לצרכי העסק שלכם.

החשבון שלי

עמוד החשבון שלי בו ניתן לעקוב אחר הזמנות, לבצע פעולות באתר כגון שינוי שם משתמש וסיסמה, עדכון נתוני איש קשר ופרטי התקשרות עם החברה.

תשלום

עמוד תשלום בו ניתן לבצע תשלום עבור הזמנות, שירותים ומוצרים. התשלום באתר הינו מאובטח ברמה הגבוהה ביותר, והוא נעשה ע”י ספקי סליקה חיצוניים מאובטחים.

עגלת קניות - BIZZT
עגלת קניות

עמוד עגלת קניות בו תוכלו לצפות במוצרים שבחרתם רגע לפני רכישה. כמו כן ניתן לערוך מוצרים, להסיר או להוסיף כמות מוצרים לבחירה.

Call Now Button
Open chat
1
היי, נעים מאוד. שמי שלמה - מנהל החברה, ואני כאן כדי לענות על כל שאלה.
Powered by