דף נחיתה באינטרנט, הינו דף שיווקי ומעוצב בדרך אשר תניע את הגולשים לפעולה. מטרתו של דף זה הינה לגרום ללקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה ממוקדת, אשר תניע אותו לרכוש מוצר או שירות שבית העסק מציע באמצעות האתר. יש הבדל בין בניית אתר אינטרנטי רגיל, לבין דף נחיתה. כאשר אתר רגיל קיימת חשיפה רבה יותר של ידע אשר יציג את העסק באופן מורחב, מה שיגרום לגולשים להיאבד בכל האינפורמציה הזו. ישנם עסקים שאינם יכולים לעמוד בהוצאות הגדולות של בניית אתר, תחזוקה ועוד. זו הסיבה, כי בניית דפי נחיתה עשויה להביא פניות ולשמור עדיין על התקציב.
יש לציין, כי עמוד נחיתה איכותי, יכול לגרום לשינוי גדול וחיובי בבית עסק. כאשר עמוד הנחיתה בנוי באופן מוקפד, נכון ומקצועי. יש להכיר תחילה את קהל היעד ולבצע בדיקה של יכולת וביצועים. בגלל שמדובר בנכס שנחשב לקטן יחסית, כל פרט שיהיה בו, יהיה מהותי. יש לתכנן נכון את עמוד הנחיתה כאשר אתם מבינים את המטרות כמו למשל:
- לייצר שפת מותג ברמת ההתבטאות, אם מהבחינה הוויזואלית כמו לוגו, אלמנטים עיצוביים ועוד.
- חיבור מערכת אנליטית אשר תאפשר למצוא את הצדדים החלשים של העמוד ולעבוד עליו באופן ממוקד.
- יש ליצור טופס רשימת קשר.
- יש לבצע אינטגרציה בין הגורמים המביאים תנועה לדף ולתכנים.
- בצעו ניתוח נתונים לאחר כל קמפיין.
ההשקעה בדף הנחיתה תניב לכם פירות
ההשקעה בדף הנחיתה תניב לכם פירות ניתן בטווח קצר בתור התחלה, להשתמש בדף הנחיתה על מנת לאסוף מידע ופרטים על הלקוחות הפוטנציאליים וקבל לידים איכותיים. ניתן בטווח הארוך יותר, לשלב את דפי הנחיתה בקמפיינים שיווקיים נוספים, כך שיבטיח כיסוי מקיף בקידום. יש לציין, כי בניית דפי נחיתה הינה השקעה מאוד משתלמת ונדרשת עבור כל אתר אינטרנט. למעשה דף הנחיתה, הוא עמוד קצר ותמציתי עם מסר שיווקי שקולע למטרה ומכוון את הגולש לביצוע פעולת רכישה.
יש לדאוג כי דף הנחיתה, יעבור אופטימיזציה למנועי החיפוש ממש כמו בבניית אתר רגיל לכל דבר. יש לכלול גם בדיקת רספונסיביות לטלפונים החכמים ולדאוג לטעינה מהירה של העמוד וכן, ציון גבוה של הקוד עצמו. יש לדאוג כי במסגרת בניית דפי נחיתה, דף הנחיתה, יכלול מידע ברשימה מפורטת וכן שהגולשים יבינו מה מטרת הדף. הציבו את הנתונים החשובים בדף הנחיתה על מנת שגוגל יעקוב אחר הביצועים. אם אתם נעזרים גם ברשת החברתית פייסבוק, יש להוסיף את הפיקסל של פייסבוק.
לא רק טקסט בעמוד הנחיתה לעסק הקטן
כמובן שטקסט בלבד, אינו יספיק על מנת להצליח עם בניית דפי נחיתה,יש להוסיף תמונות, כך שהדף יהיה מעוצב יותר והגולש יתרשם מהדף, יסתקרן ויקרא מה יש לכם להציע. בדרך זו, יהיו יותר לידים ואפילו פעולת המרה. ההמלצה היא לצרף מפות וסרטונים. לגבי טופס יצירת קשר, יש לדאוג לכפתורים אשר יובילו למספרי טלפון ולאמצעי קריאה לפעולה שהם החיוניים ביותר, בכדי שתוכלו להשיג את מטרתכם באופן היעיל ביותר. בלי האמצעים הללו, דף הנחיתה לא יהיה שווה מאומה.
פתרונות דיגיטליים מתקדמים
יש הבדל בין אתר דינאמי לבין אתר סטאטי אתרים דינאמיים למשל בנויים מכמה טמפלייטים עיצוביים ולפעמים מטמפלייט אחיד. הטמפלייט, הוא מבנה עיצובי של עמוד האינטרנט. יש לציין כי המבנה העיצובי, מורכב למעשה מהתפריט העליון, תמונת לוגו ואזור הוכן, אשר יכיל טקסט ובמקרים שונים, אף טקסט שישולב יחד עם תמונות. אתרים סטאטיים, יכולים להקדיש חופש פעולה ועיצוב של מעצב האתר ולמשל, ניתן יהיה להחליט אם בעמוד מסוים תהיה תמונה גדולה יותר או בעמוד אחר שיהיה מורכב ממספר תמונות קטנות.
כאשר בית העסק יתקדם ויתפתח, ניתן יהיה להפוך את בניית דפי נחיתה לאתר דינמי ומושקע, אשר יתאים לצרכי העסק ולתקציב שיוכל להיות גדול יותר, כאשר העסק יהיה מן הסתם רווחי וגדול יותר. האמת היא שישנם הרבה אנשי עסקים אשר מתקשים להבדיל בין דף נחיתה לבין אתר אינטרנט. יש לדעת כי העלות של דף נחיתה הינו כשליש מעלות הקמת אתר אינטרנטי וזו הסיבה, כי בעלי עסקים רבים מתלבטים בין שתי האופציות.
דף נחיתה להמרות מוצלחות
התנועה לדף הנחיתה, מגיעה באמצעות קידום ממומן ויש צורך למקד את הגולש על שירות או מוצר מסוים שהוא מתעניין בו. פה אין מקום הרבה להתלבטויות וכאשר מתחילים במלאכת בניית אתר דפי נחיתה, מדובר על שיווק ממוקד יותר שאין בו מקום להסחת דעת, הגולש פשוט ישאיר פרטים בעמוד ומכאן הלידים ומציאת לקוחות פוטנציאליים.
לאחר שהבנתם את המטרה של בניית דפי נחיתה, זה הזמן לבנות את הדף באופן הנכון. תוכלו למצות את הפוטנציאל להביא כמה שיותר גולשים, אשר ישאירו פרטים, יהפכו ללקוחות ויגדילו את כמות הרווח. לפני תחילת התהליך, יש להחליט מהי הפעולה הנדרשת מהגולש ויש לבצע פעולה אחת בלבד. יש להבין מה הגולשים מצפים מכם, מדוע אתם טובים או שונים מאחרים ולמצוא את הדרך הנכונה, אשר בה אתם מעוניינים להעביר את המסר הנכון לגולש.
למעשה אם נמקד את הצורך של העסקים הקטנים לבנות עמודי נחיתה הוא בעצם איסוף לידים מלקוחות פוטנציאליים.,לסיכום- מדובר על דף אשר מתמקד במוצר או בשירות, כאשר דף זה, יהיה בעל מסר שיווקי שיכוון את הגולש לביצוע פעלה כגון הרשמה לדיוור, מילוי טופס וכדומה. לרוב, המטרה של בניית דפי נחיתה היא ברורה – איסוף לידים מלקוחות פוטנציאליים.
מה המטרה שלכם בבניית דף הנחיתה וכיצד למצות את דף הנחיתה?
במידה ומדובר על מוצר, יש לצלם צילום מקצועי נכון ואם הדף הוא למטרת מתן שירות, יש להוסיף תמונות הממחישות כי מדובר בשירות. גם הלוגו של החברה חייב להיות בולט וכן האייקונים. יש לתת לגולש את הביטחון המלא שמדובר בחברה אמינה. יש לציין כי דפי הנחיתה יכולים להיות מרשימים ומעוצבים ברמה גבוהה אבל אם המסר אינו ברור דיו, דפים אלה לא יהיו יעילים ולא יתאימו למטרה שאליה התכוונתם. התוכן חייב להיות בעל מסר חד ובנוי נכון על פי היררכיה נכונה. יש לכתוב כמה מילים על החברה (אודות) וכותרת ברורה אשר תאפשר לגולש להבין להיכן הוא הגיע. יש לציין מה מציעה החברה באופן מתומצת, ברור וקולע. יש להדגיש את הבידול מהמתחרים ויש לגרום להנעה לפעולה. בנוסף, יש לדאוג כי לדף הנחיתה שלכם, ניתן יהיה להגיע לטלפון החכם, לטאבלט, על מנת שאף גולש לא יתפספס.
קמפיין מוצלח אשר מבוסס על דפי נחיתה
בארצנו הקטנטונת, קיימות חברות רבות וכל עסק חייב להתבלט בדרכים שלו. יש לבנות קמפיין אשר מבוסס על דפי נחיתה, על מנת שייצר לידים איכותיים. יש להחליט, מה המסר שאתם מעוניינים להעביר, מה אתם מעוניינים שהגולש יבצע ולמצוא את שביל הזהב בין הרצונות שלכם לציפיותיו של הגולש. יש לציין את התועלת העיקרית של הלקוח בשירות או במוצר שאתם משווקים. אנשים רבים שהם הגולשים שלכם בעצם, אינם מעוניינים לקרוא תוכן ארוך והם מעוניינים להבין בקצרה על מה בדיוק מדובר. זו הסיבה שהמסרים הם חשובים ויש לגרום להם להיות ממוקדים וברורים. למשל מסרים שיהיו טובים, יוכלו להשפיע על ביצועי דף הנחיתה.
מעט שדות במילוי הטופס בדף הנחיתה
אחד הטיפים החשובים ביותר בכל הקשור אל בניית דפי נחיתה הוא להשתדל שלא יהיו שדות רבים בטופס. ככל שהשדות יהיו גדולים יותר, כך מספר הגולשים שיתעניינו יהיה קטן יותר, רק בגלל הסרבול של מילוי הטופס. עדיף להשאיר רק שם וטלפון והפניות אליכם שאיתם כמובן יגיעו הלידים רק יגדל. את כל הטיפים המקצועיים הללו עבור בנייה נכונה, יעילה, ממוקדת וקולעת של דפי הנחיתה, זו המומחיות של חברות מקצועיות לבנייה וקידום אתרים כמו חברת BIZZT אשר פועלת שנים בתחום בניית אתרים, עיצוב אתרים, קידום אתרים ושיווק באינסטגרם. לחברה מחלקות שונות והיא הצליחה לקדם עסקים רבים, קונים, בינוניים וגדולים למקומות הראשונים בגוגל.
לחברה שיטות ייחודיות והיא מעודכנת בחוקים של גוגל. תוכלו להתייעץ עם שלמה ראש – מנהל החברה, לשוחח עם הצוות, על מנת שיבצעו עבורכם עיצוב מנצח של אתר או דפי נחיתה ולהתחיל בקמפיין שיזניק אתכם למקומות הגבוהים בדפים הראשונים של גוגל.