הנחיצות של אתר
עסקים רבים הבינו כי הקיום ברשת באמצעות אתר אינטרנטי, הוא זה שיגרום לבעלי עסקים להתפרסם ולזכות ביותר לקוחות. בניית אתרים, הנו תחום מורכב ויש לפנות לחברות מוכרות אשר עוסקת בכך שנים ומכירות את חוקי גוגל.. מומלץ לעבוד עם מערכת וורדפרס שהיא המוכרת והידועה בעולם. זוהי מערכת תוכן שהיא בעלת גמישות רבה בכל מה שקשור לעיסוק השוטף באתר. קיימים יתרונות רבים בשימוש עם מערכת זו ואלו הם:
הבחירה של שם הדומיין, יהווה את הצעד הראשון של בניית אתרים, ייתכן וזה נשמע לכם צעד פשוט אבל הבחירה של שם הדומיין הינה חשובה ועל כך אפרט במאמר זה. ראשית הרשת הינה כזאת שיש בה מיליוני מחשבים, אשר מתקשרים האחד עם השני. כשאר מחשבים מתקשרים ביניהם, הם צריכים לדעת את הכתובת של המחשב השני. יש לדעת באיזה סוג של דומיינים תבחרו, היות וקיימים סוגים שונים של סיומות דומיינים כמו: ORG, EDU, BIZ, GOV, INFO, ASN ועוד. קיימים מס’ שיקולים אשר צריכים להנחות אתכם כמו לאיזה שוק אתם פונים ומה סוג השירות או המוצר שאתם מעוניינים לשווק באמצעות האתר.
במידה והאתר מיועד לשוק הישראלי, קיים יתרון בבחיר של דומיין ישראלי שהוא :CO.IL ישנן חברות, המעוניינות דווקא לפנות לשוק המסחרי הבינלאומי ולכן, בחירה בדומיין מסוג COM, תהיה מתאימה יותר.
כאשר בוני האתרים, חושבים על אסטרטגיה של בניית אתרים, הם ישאלו את השאלות הנכונות שיופנו כמובן לבעל העסק לדוגמא: “מהי מטרת העסק?”, “מהן שלושת המטרות החשובות ביותר של בית העסק?”, “מהו היעד של האתר?”, “באילו אסטרטגיות הם צריכים לנקוט בכדי להשיג את קהל היעד הרצוי?” וכן, “כיצד ניתן למדוד את הצלחת האתר?”. יש לציין כי כל עסק נחשב לעסק מצליח בזכות הלקוחות שלו. בניית אתר הינו הכרחי והתהליך עצמו חייב לכלול אופטימיזציה שתתאים לכל מנועי החיפוש השונים הנמצאים ברשת, כאשר החשוב בהם הוא גוגל.
על מנת לבנות אתר לעסק, יש לדעת כי קיימים כמה שלבים כגון תכנון ואפיון האתר. יש לסכם את המבנה והעיצוב הכללי, להחליט על כמות הדפים האתר וכן, כמות התוכן, מילות המפתח, אם האתר יהיה רק בעברית או גם בשפות זרות אחרות. יש להעביר למעצב אתרים מקצועי את האפיון של האתר, על מנת שיתחיל בעיצוב האתר עצמו. המעצב ישלח את הסקיצה של האתר ללקוח, כאשר הוא יאשר את העיצוב או שישלח כמה הערות לשינוי העיצוב. ברגע שהלקוח מאשר את העיצוב, יש להעביר את האתר למתכנתים אשר יפעילו את האתר. המתכנתים בעצם, יבנו את השלד של האתר, פיצ’רים ופונקציות שיהיו פעילים ולאחר שהם יסיימו לבנות את האתר, הם יתחילו בהזנת תכנים לאתר.
היום, רוב חברות בניית אתרים עוסקות גם בקידום אתרים, היות ובניית אתר היא דומה לחנות יפה ומעוצבת, אך חנות ללא סחורה, לא תמשוך לקוחות וכך בדיוק האתר שיש להזין בו תוכן ולקדם אותו, כאשר יפעל ויעניק את המידע הדרוש לגולשים שהם למעשה הלקוחות הפוטנציאליים של כל בית עסק או חברה. יש לבקש תיק עבודות מהחברה אשר תבנה עבורכם את האתר, כך שתוכלו להתרשם מהעיצוב והממשק של האתר שהוא חייב יהיה להיות ידידותי למשתמשים. אתר, שיהיה קל ונוח לתפעול, יעלה במקומות הראשונים בגוגל.
כל התהליך של בניית אתרים נעשה בחפיפה מושלמת עם בוני האתר ומעצבי האתר. חשוב כי האתר יהיה קל לתפעול ובמיוחד, אם מדובר על אתר שמשמש לרכישת מוצרים והכוונה היא אל אתר מקוון. אתרים אלה, רק תופסים יותר ויותר תאומה. אם מדובר על בניית אתר מקוון, יש לדאוג כי הליך הרכישה של המוצרים, לא יהיה מסובך או מורכב מדי, היות ואם הגולשים יתחילו להתקשות ברכישה, הם פשט יעברו לאתר המקוון הבא.
ישנם שני סוגים של אתרים – האחד הינו אתר סטטי והשני הוא אתר דינמי. אתר דינמי, הוא זה שמייצר תנועת גולשים כגון כזה שניתן להטמיע בו תכנים, עדכונים, סקרים אשר בגולשים ימצאו בו עניין. האתר הסטטי, הוא אתר קבוע והוא מוכר כאתר תדמית שקיימים בו רק דפי נחיתה כמו: דף הבית, אודות ודף יצירת קשר. יש לדעת, כי גוגל פחות אוהב אתרים סטטיים, כי הגולשים מעוניינים במידע אינפורמטיבי, כאשר הם בעצם מתעניינים לגבי מוצר או שירות מסוים.
יש לציין, כי בניית אתרים יכולה להתבצע בשני אופנים, הראשון – להשתמש בפלטפורמה הקיימת. והאופן השני, הוא לבנות אתר מהתחלה. שתי הפלטפורמות הנפוצות לבניית אתרים הן וורדפרס וג’ומלה.
אם יש לכם מוצר טוב או שירות יעיל, זה לא מספיק היות והתחרות היום היא גדולה וקשה וישנם אתרים רבים, אשר אינם מצליחים לא בשל העובדה שאין להם מוצרים או שירותים טובים להציע, כי אם בגלל שאין להם אתר אינטרנט מושקע דיו. ישנה אפשרות של בניית אתרים בחברה מוכרת, כזאת שהצליחה לבנות ולקדם הרבה חברות ובעלי עסקים בהצלחה, בזכות הניסיון העשיר שצברה. מדובר על תורה בפני עצמה. אם האתר הוא לבית העסק שלכם, התייעצו תחילה עם איש מקצוע אשר מתמחה בבניית אתרים לבתי עסק. הגיעו עם מטרה מסוימת אשר תוכלו לציין אותה, כבר בפגישה הראשונה. השתדלו כי אותה חברה המתמחה עם בנייה ועיצוב אתרים, גם עוסקת בקידום אתרים, היות והרבה יותר קל שכל מה שהאתר שלכם יצטרך, יהיה תחת קורת גג אחת.
ישנם שירותים שחשובים לא פחות מאשר בניית אתרים והכוונה היא לקידום האתר, כך שככל שתהיינה בו יותר כניסות של גולשים והוא ייחשף להמונים ברשת באמצעות מילות מפתח מתאמות, כך ניתן יהיה להפנות באמצעות מילות מפתח אלה את האתר ליותר גולשים. הפנים של העסק שלכם, תלוי במידה רבה באתר האינטרנט, היות והאתר עצמו הוא חלק ניכר ועיקרי מהמערך השיווקי של העסק או של החברה אשר בבעלותכם. מדובר למעשה על מנהל מכירות ווירטואלי, אשר יאפשר ללקוחות עתידיים שאינם מכירים את בית העסק או את החברה שלכם, לרכוש מוצרים או להתעניין בשירות אשר אותו אתם מציעים.
מדובר בעצם על כלי שיווקי שהוא בסיסי, היות והרעיון המרכזי של בניית אתרים וקידומם הוא להצליח ללכוד את הגולשים ולגרום להם לחקור ולמצוא פרטים אודות החברה שלכם, המוצרים או השירותים שאתם מציעים, מבלי לעבור תוך מספר שניות לאתר הבא. יש למצוא את הפרטים הדרושים לכם, כמו למשל חברות המתמחות בבנייה של אתרים לעסקים בתחומים ספציפיים, שהחברה היא כזאת אשר מחזיקה באנשי צוות מנוסים ובמחלקות שונות, כך שתוכלו להיות בטוחים כי לא רק שהאתר נראה נהדר מהבחינה הוויזואלית וקל להשתמש בו, אלא גם שיקודם נכון. מומלץ לערוך סקר שוק ולמצוא חברה שהיא מקצועית ומציעה מחירים סבירים. יש לערוך חוזה עם החברה ולוודא כי היא גם תבנה וגם תקדם את האתר נכון וכן, תשלח דוחות חודשיים לגבי ההתקדמות של האתר, כך שתראו בעצמכם, כיצד הוא עולה לדפים הראשונים של גוגל.