כתיבת מאמרים לאתרים

כתיבת מאמרים לאתרים

בין אם אתם מתחזקים אתר תדמית, בלוג או פורטל עליכם לדעת כי כדי שאלו יהיו רלוונטיים עליכם למלא אותם בתכנים ורצוי כמה שיותר מעניינים ומרתקים. בנוסף ואם מטרת האתר היא להתברג בראש תוצאות החיפוש בגוגל וביתר מנועי החיפוש, עליכם ליצור מאמרים העונים לדרישות השונות של גוגל. במאמר זה נדון בנקודות המרכזיות שעליכם לתת דגש בעת כתיבת מאמרים לאתרים ובדגש על תוכן לקידום אתרים.

חשיבה, יצירתיות, תוכן, עבודה

איפיון התכנים כנקודת התחלה

ראשית עם תחילת העבודה של כתיבת מאמרים לאתרים, עליכם לבצע איפיון תכנים ואיתור המאמרים שימירו את עצמם ללקוחות. לצורך הדוגמא, נניח והעסק שלכם הוא בתחום תיקוני מחשבים, עליכם להכין תוכנית כתיבת מאמרים עבור האתר, כדי שאלו יעניינו את הקהל הפוטנציאלי אשר יבקר באתרכם. איך עושים זאת? ישנם כלים רבים הנותנים מענה בדיוק עבור צרכים אלו, חלקם בתשלום וחלקם חינמים כמו אדוורדס של גוגל. עם תחילת חיפוש המאמרים הרלוונטיים עבורכם, הכניסו מספר מילות מפתח אשר אתם מספקים, למשל: "טכנאי מחשבים", "איך לתקן מחשב נייד" וכדומה. כלי חיפוש מילות המפתח כבר ידאגו להחזיר לכם רשימה ארוכה של מילות מפתח הרלוונטיות עליכם.

דרך נוספת לאיתור מילות מפתח, היא הזנת שאילתה בגוגל וגלילה אל תחתית התוצאות תציג לכם מספר מילות מפתח אשר גולשים נוספים חיפשו. אם כי מדובר בעבודה סזיפית יותר ואורכת זמן רב מזו של כלי מילות מפתח מתקדמים.

הקלדת תוכן במחשב נייד

כתיבת מאמרים לאתרים בסגנון אחיד

לאחר שהכנתם רשימת ביטויים (מילות מפתח) שעליהם תיצרו מאמרים, עליכם ליצור סגנון אחיד של כתיבת מאמרים לאתרים. כלומר, עליכם להשתמש באותם מונחים ככל הניתן, דאגו כי אופי הטקסטים יהיו זהים וכן, גם שיתוף המאמרים ברשתות החברתיות יהיה זהה לאלו הכתובים באתר. במילים אחרות, דאגו כי אותו כותב התוכן יכתוב את כל המאמרים גם באתר וגם ברשתות החברתיות.

הערה נוספת וחשובה לכותב התוכן: יש להשתמש במונחים פשוטים וקלה להסברה – הפגנת מקצועיות במונחים גבוהים אשר הלקוחות אינם מבינים זאת עלולה ליצור יותר נזק מתועלת ותגרום לגולש לפנות אל אתר אחר בו הוא יקבל מענה פשטני. כמו כן, נסו לתמצת ככל הניתן את התוכן ע"י תקציר רלוונטי וכדומה.

התאמת התכנים לדרישות של גוגל

אתר תוכן גדול ככל שיהיה אינו שווה כל עוד לא נכנסים אליו ולא קוראים בו. כדי שהאתר יזכה לתנועה, עליכם לגרום לזה לקרות בצורה מלאכותית או טבעית כאחת. אחת הדרכים המוכרות היא באמצעות קידום אתרים אורגני, שהוא למעשה התאמת האתר לדרישות השונות של גוגל ובכך האתר מקבל ציון גבוה ודירוגים גבוהים – מה שיגרום לתנועה רחבה לאתר.

כתיבת מאמרים לאתרים העונים על דרישות גוגל צריכים להיעשות לפי הכללים הבאים:

  • כותרת ראשית המכילה את מילת המפתח (לדוגמא "טכנאי מחשבים").
  • טקסט מתחת לכותרת המכיל אף הוא מילת המפתח.
  • מתחתיהם יגיעו כותרות משנה וטקסטים תחת כותרות אלו. למשל: "טכנאי מחשבים מומלץ ומנוסה" ותחתיו הסבר על איך מוצאים טכנאי כזה.
  • בכל מאמר דאגו כי תיהיה חזרה על מילת המפתח המרכזית, כמובן שלא בהגזמה. למשל על כל 100 מילים, מילת המפתח תופיע פעם אחת.
  • הכינו מאמרים ארוכים ומפורטים, וכאלו המקנים מידע וערך מוסף לגולש הקורא אותם. ככל ותקפידו על נושא זה, גוגל ידעו לצ'פר את האתר שלכם..
כתיבת מאמרים לאתרים

עוד כמה כללים חשובים בעת כתיבת מאמרים לאתרים

פרמטר נוסף אשר גוגל מתייחס אליו ברצינות, הוא האם הגולש קיבל מענה על השאילתה או לא. ולכן, היו ממוקדים ככל הניתן, ותנו מענה על השאילתה עליה המאמר מדבר. כמו כן, וכדי לעניין את הגולש (קרי לקוח פוטנציאלי), דאגו לקשר לעוד מאמרים פנימיים בתוך האתר. למשל כתבתם את על "איך מתקנים מחשב נייד", קשרו מאמר זה עבור מאמרים דומים, כמו למשל "מחשב נייד לא נדלק", או "מחשב נייד מציג מסך שחור" וכדומה.

נקודה נוספת וחשובה בעת כתיבת מאמרים לאתרים, הוא תדירות העלאת התכנים. היו עקביים ועלו תכנים לפי פרק זמן ידוע. למשל 2 מאמרים חדשים בשבוע. נסו לא לחרוג מקביעות זו, ואם ביכולתם לעלות קצב עם הזמן, אזי הדבר מבורך והמרוויחים המרכזיים יהיו אתם..

סוגי הכתיבה המוכרים ומה מתאים לכם?

חשוב להבין כי כאשר מדברים על כתיבת מאמרים לאתרים, אין כאן נכון או לא נכון. למעשה יש מה תופס יותר. לצורך המחשה נמשיך עם הדוגמא הראשונה של טכנאי מחשבים. בוודאי לא הייתם מחפשים לקרוא רק תוכן שיווקי על כמה האתר "מקצועי, אמין ובלה בלה", אלא הייתם רוצים לקבל מענה על מה שחיפשתם, ורק במידה וראיתם כי הדבר מצריך יד מקצועית ולא חובבנית, הייתם פונים אל אותו אתר (מה שקורה בפועל ברוב המוחלט של המקרים). לעומת זאת, אם הייתם נכנסים לאתר של מונית, לא הייתם מצפים לקרוא תוכן על איך מזמינים מונית.., אלא מחפשים לקבל מידע על אותה חברת המוניות בטרם תזמינו אותה.

כמו כן, ישנם מקרים אשר צריך לדעת "לצאת מהשגרה" הרגילה של המאמרים. הדבר נכון לעסקים בתחום הבילויים, פעילויות חברתיות וכדומה. או אז הגולש יצפה להיכנס לחוויה, ועל התוכן להיות מתומצת ביותר ובעיקר עם מילים סוחפות הגורמות לסקרנות ועניין כלפי אותה הפעילות.

נקודה אחרונה שרצוי לתת עליה את הדגש, הוא השימוש בגוף ראשון יחיד/רבים/זכר/נקבה. למעשה רצוי להיצמד לסגנון אחד בלבד וזאת רק לאחר הכרת הקהל. למשל כתיבת מאמרים לאתרי בריאות דורשת תוכן בגוף ראשון ובדגש על דיבור "אינטימי" עם הגולש.

מאמרים נוספים שיעניינו אתכם

שלמה ראש - מנהל חברת BIZZT
נעים מאוד

היי, שמי שלמה ראש – מנהל חברת BIZZT, ואני כאן כדי לסייע לך לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה ולהגדיל את ההכנסות שלך!

שתפו את המאמר
מה חדש באתר?
בניית אתר לטכנאים | BIZZT
בניית אתר לטכנאים

בעולם נותני השירות בכלל, נתקלים לא אחת במצב בו זקוקים לקהל לקוחות חדש ע"מ להגדיל את ההכנסות. הדבר נכון עוד יותר לגבי עסקים חדשים, הזקוקים

קרא עוד »
בניית אתר ליועץ עסקי | BIZZT
בניית אתר ליועץ עסקי

היעזרות בשירותיו של יועץ עסקי, הינה חשובה כמעט לכל עסק ויכולה לשפר את הכנסותיו פלאות. אצל חלק מהעסקים היא נחוצה ביותר, למשל כאשר עסק נקלע

קרא עוד »
בניית אתרים למטפלים - BIZZT
בניית אתרים למטפלים

עולם הטיפולים, הינו עולם רחב המכיל בתוכו מגוון תחומי טיפול הכוללים בין היתר טיפולים רפואיים, טיפולים משלימים, אימונים אישיים ועוד. כאשר מדברים על בניית אתרים

קרא עוד »
מעוניין לשפר את האתר שלך?

אני מזמין אותך להשאיר את פרטי האתר שלך ואבדוק לך את האתר לגמרי בחינם!

Open chat
1
היי, נעים מאוד. שמי שלמה - מנהל החברה, ואני כאן כדי לענות על כל שאלה.
Call Now Button