שיווק באינטרנט

רשת, אינטרנט, חיבור אלחוטי, שיווק באינטרנט

המונח של שיווק באינטרנט, מוכר לכלל בעלי העסקים. למעשה מדובר באמצעי שיווק עוצמתי, אשר מתאים לעסקים קטנים וגדולים כאחד. כמו כן, מונח זה מתייחס למגוון רחב של סוגי שיווק דיגיטליים אשר על חלקם תוכלו לקרוא במאמר הבא שלפניכם. רגע לפני שניכנס אל עובי הקורה, יש לדעת כי אופי השיווק משתנה מעסק לעסק כמו גם בהתאם לתקציב העומד לרשותכם. כך למשל ניתן למצוא עסקים בתחום האופנה אשר להם מתאימה שיווק באינסטגרם וברשתות החברתיות, מול נותני שירות אשר לרוב גוגל תיהיה האופציה המועדפת.

כאשר בוחנים את סוג השיווק הדרוש לעסק, יש לקחת בחשבון מספר פרמטרים. ראשית, מהו הרווח ביחס לעלות או במילים אחרות "כמה יעלה לי להשיג לקוח חדש". פרמטר זה הינו החשוב ביותר, כי בסופו של יום קמפיין נמדד בתוצאות וככל והעלות פר תוצאה תיהיה גבוהה, כך ניתן יהיה לייעל את הקמפיין ולהגדיל את מאגר הלקוחות של העסק שלכם. שנית, יש להכיר את קהל היעד שלכם ולהבין היכן הוא נמצא. כלומר, בהתחשב בעלויות הקמפיין, לעיתים מומלץ לנסות אמצעי שיווק חדש ע"פ קיים, רק בשל העובדה כי קהל היעד שלכם נמצא בפלטפורמה כזו או אחרת.

טיפ נוסף והכרחי לפני שתתחילו בשיווק באינטרנט, הוא עניין מעקב, שליטה ובקרה. כלומר, עליכם להישאר "עם יד על הדופק" בכל עת, למדוד ולנתח את התוצאות ביחס לעלות ובכלל, לשלוט בנעשה ובמקרים אחרים גם לקבל תמיכה מפלטפורמת השיווק איתה תעבדו.

אייקונים של שיווק באינטרנט

סוג ראשון של שיווק באינטרנט – רשתות חברתיות

הרשתות החברתיות משפיעות על כמעט כל אדם בישראל. רשתות אלו כוללות את המותגים הגדולים בעולם בדיגיטל החל מפייסבוק אינסטגרם וטוויטר, ועד ליוטיוב, וויז, לינקדאין ופיינטרסט. במקום מסוים שיווק באינטרנט באמצעות רשתות חברתיות מתאים לכל עסק, אך בעידן הטכנולוגי ובשל האלטרנטיבות המשניות, לעיתים מומלץ למקד את קמפיין השיווק בפלטפורמות אחרות. 

אופן השיווק בפועל של סוג זה, הינו באמצעות כלי ניהול השונים של חברות אלו. לפייסבוק ואינסטגרם למשל יש את "אדס מנג'ר", לעומת וויז המציגים את "ביזנס וויז" המאפשר לעסקים מקומיים לפרסם את מיקומם לנהגים שונים ע"פ תחומי עניין ומיקומי נסיעה. 

כדי לעשות מעט סדר, הכנו עבורכם את הרשתות החברתיות הבולטות, וכן טיפים לאלו סוגי שיווק הן מתאימות:

  • פייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם (בבעלותה גם ווטאספ, אינסטגרם ועוד). מתאים למיתוג, לידים, מכירות, המרות, תפוצה, תנועה לאתר ועוד. לא מתאים לעסקים הנותנים שירותי SOS (כגון שירותי חילוץ וכדומה), לחנויות מקומיות אשר אין להן מסחר אלקטרוני (תפוצה מצומצמת עד אפסית), לעסקים הפונים לקהל ספציפי (כגון רכבי יוקרה, רואי חשבון וכדומה). עוד על פרסום בפייסבוק.
  • אינסטגרם – בדומה לפייסבוק, אינסטגרם מציעה כמעט את כל מה שפייסבוק מציעה, אבל חשוב להבין כי אינסטגרם שונה מבחינת "צבע" הקהל ולכן לרוב רצוי להשתמש בפלטפורמה זו למיתוג ותפוצה ומכירות ופחות לתנועה והמרות. עוד על שיווק באינסטגרם.
  • יוטיוב – רשת המדיה הגדולה בעולם, אך לרוב אינה מתאימה לעסקים קטנים ובינוניים המחפשים המרות והשגת לקוחות, אלא מתאימה יותר לעסקים גדולים המחפשים מיתוג ו"באז", ליוצרים ומוזיקאים, לערוצי תוכן גדולים וכדומה. 
  • וויז – בדומה ליוטיוב (ששניהם בבעלות גוגל), וויז מאפשרת פילוח לפי אזורים ובשל כך ניתן לנצל זאת לעסקים מקומיים המחפשים מיתוג וקהל חדש בחנות הפיזית. שיווק באינטרנט באמצעות וויז אינו מתאים לעסקים המחפשים מכירות, תנועה, המרות וכיוצ"ב. 
  • טוויטר – המיתוס הידוע האומר כי "טוויטר שייכת לפוליטיקאים" הוא נכון ולא נכון בו זמנית. כלומר, פוליטיקאים ואנשי תקשורת עושים בו שימוש רב להציג את עמדותיהם וכהנה, אך מצד שני ניתן לנצל זאת ע"מ למקד את השיווק דווקא לקהל המתאים לעמדה פוליטית כזו או אחרת במידה והיא רלוונטית לפעילות העסקית שלכם. 
  • ווטסאפ וטלגרם – בחרנו להציג את שניהם כאחד למרות וכי קיימים פערים גדולים בין השניים, אך לשניהם מכנה משותף אחד והוא אי היכולת לקבל שטח פרסום מחברות אלו. הדרך שבה כן ניתן לפרסם, הוא באמצעות רשימות תפוצה בווטסאפ או בערוצי טלגרם. מתאים לעסקי בוטיק אשר להם קהל מצומצם, להשגת תנועה חדשה ואף לעסקים המציעים מציאת משרות, שליחויות וכדומה.
  • לינקדאין – לא רבים מכירים את לינקדאין, אך אלו שכן יודעים כי מדובר בכלי ממקוד מאוד אשר בו ניתן להשיג לא מעט לקוחות חדשים ולרוב גם בעסקאות גדולות.. רשת זו הינה ממוקדת למנהלים, מפתחים, אנשי שיווק, אקדמאיים ועוד. סוג שיווק זה מתאים לעסקים אשר קהל היעד שלהם הינם בעלי עסק, מנהלים וכיוצ"ב. החיסרון, קהל היעד מצומצם יחסית ובייחוד לישראלים הפחות נמצאים ברשת זו.
  • יתר הרשתות החברתיות – קיימות רשתות חברתיות נוספות, חלקן רשתות אווירה שנעלמות כלעומת שבאו וברובן פונות אל דור ה-Z או לנישה ספציפית. זכרו! ככל וקהל היעד שלכם נמצא באחת או יותר מרשתות אלו, נצלו זאת והשתמשו באמצעי הפרסום העומדים לרשותכם כדי להשיג קהל לקוחות חדש ולהגדיל את ההכנסות והרווחים של העסק. 
שיטות דיגיטל מרקטינג

שיווק באינטרנט ע"י מנועי החיפוש

כשמדברים על שיווק באינטרנט באמצעות מנועי החיפוש, לרוב מתכוונים לגוגל. וזה נכון, גוגל הקימה את מנוע החיפוש החכם בעולם, וכזה המציג מענה על כל שאילתה שאותה תחפשו. גם בשיווק זה קיימים שני סוגי בולטים:

  • שיווק בתשלום – המודל העסקי העיקרי של גוגל מבוסס על תוצאות ממומנות או מה שנקרא קידום ממומן בגוגל. לגוגל יש את "אדוורדס" שהוא כלי ניהול למפרסמים המאפשר לפלח את הפרסום לפי סוג הקהל (מיקום, מגדר, גיל וכו') וכמו כן, מאפשר לעסקים להציג את המודעה שלהם לשאילתות ספציפיות שאותן קהל הלקוחות שלכם מחפש. למשל, אם אתם מעצבי שיער מתל אביב, תוכלו להציג את המודעה שלכם לאנשים שחיפשו "מעצב שיער בתל אביב". שיווק זה מתאים לעסקים אשר להם קהל לקוחות מזדמן, לעסקים הנתונים שירות מקומי, שירותי SOS, המרות, מכירות ועוד. 
  • שיווק אורגני –  כבר כתבנו לא אחת על שיווק אורגני, שהוא למעשה שיווק מבלי לשלם כסף. כלומר, מבלי לשלם לפי הקלקות כמו שיווק בתשלום, אלא שיווק זה נועד עבור עסקים המחפשים נוכחות דיגיטלית לטווח ארוך שיווק זה נקרא קידום אתרים אורגני שהוא למעשה התוצאות "האמיתיות" המופיעות בגוגל מתחת למודעות. אם ננסה לתמצת את דרך קידום זו, נאמר זאת כך: כדי שהאתר שלכם יופיע בקביעות בתוצאות החיפוש של גוגל, תצטרכו לשכנע את גוגל למה שווה לו לדרג את האתר שלכם גבוה. קיימים טכניקות רבות של חברות קידום העושות שימוש במניפולציות (לעיתים מניפולציות זולות וחסרי בסיס) שונות הגורמות לגוגל להעדיף את האתר שלהם ע"פ אחרים. קידום זה דורש הבנה עמוקה של האלגוריתם החכם של גוגל, סבלנות רבה והתמדה וכמו כן לעיתים אף דורש השקעה כספית הבאה לידי ביטוי בכתיבת תכנים איכותיים, בניית פרופיל קישורים חזק והרשימה עוד ארוכה. עוד בנושא שיווק אורגני.
שיווק באינטרנט ובמדיה

שיווק באמצעות פרסום באתרים ואפליקציות

עולם פרסום באתרים ואפליקציות, כבר שנים שמתקדם ונמצא במגמת עלייה. למעשה מדובר בחלק ארי מהרווחים של אתרי תוכן, חדשות ופורטלים גדולים. יתרה מכך, בזכות פיתוח טכנולוגיות רבות של חברות ענק (אדסנס, טאבולה וכדומה), ניתן למקד את מודעות העסק שלכם לפי סוג קהל, תחומי עניין וקטגוריות אתרי תוכן אלו. ואם כל זה לא מספיק אז תוכלו כיום גם "לרדוף" אחר קהל לקוחות שכבר התעניין במוצר או בשירות שלכם ולהציג את מודעתכם ולהגדיל את אחוזי ההמרות. סוג שיווק באינטרנט זה מתאים לרימרקטינג (לקוחות חוזרים/לקוחות שביקרו באתר שלכם), מיתוג העסק, תנועה והמרות. לעומת זאת אינו מתאים לעסקים הניזונים מלקוחות כאן ועכשיו כמו אלו של שירות SOS. 

דרך נוספת לשיווק באתרים ואפליקציות, היא יצירת קשר ישירה עם פורטלים ואתרי תוכן, בדגש על רלוונטיות לתחום העסק שלכם. מה גם שלרוב מדובר בפרסום בעלות נמוכה יחסית, ובאחוזי המרה גבוהים. כמו כן, מרבית האתרים הללו מציעים מגוון חבילות פרסום למשל: תשלום לפי שטח פרסום, תשלום לפי מספר הקלקות על המודעה, תשלום לפי מספר הצגות המודעה ועוד.

פרסום ב-SMS, עסק, הודעות

שיווק באמצעות SMS מייל ורשימות דיוור 

רבים מגיבים בדחיה או טוענים כי יש להם קונוטציה שלילית מאמצעי שיווק זה של רשימות דיוור וסמסים. אך רגע לפני שתמשיכו הלאה, דעו כי מדובר בכלי נהדר בעל יכולות המרה גבוהות מאוד, וזאת בהנחה שהדברים נעשו בצורה נכונה. שיווק באינטרנט באמצעות פרסום ב-SMS או בשליחת ניוזלטרים ללקוחות, מתאים לעסקים המאפשרים הצטרפות למועדון לקוחות (שזה כשלעצמו דבר מבורך ומתקבל בהערצה בקרב כלל הלקוחות), לעסקים המבוססים על קהל ריטיינר, פורטלי תוכן ועסקים גדולים המשתמשים באמצעי זה למיתוג העסק. עוד על מועדון לקוחות לעסקים קטנים.

אופן הביצוע בפועל נעשה לרוב ע"י מערכות חכמות כמו מערכת ניהול קשרי לקוחות (CRM), תוכנות שליחת רשימות דיוור וסמסים. יתרה מכך, מדובר באמצעי שיווק ממוקד ובעלות נמוכה ביחס לרלוונטיות של הקהל ובסיכון נמוך עד מזערי.

החיסרון הבולט שבשיווק זה, הוא עניין הספאם וחוק הספאם ולכן וכדי להימנע מחשיפה לתביעה, עליכם לבקש את אישורם של הלקוחות לקבלת רשימות דיוור (למשל בעת החתימה להצטרפות אל מועדון הלקוחות, אישור קבל דיוור בעת השארת פרטים באתר וכדומה). כמו כן, שיווק זה דורש קראייטיב מתומצת הנעשה לאחר מחשבה מדוקדקת כמו תדירות השליחה וכיוצ"ב. 

מחשב, מערכות, טכנולוגיה

שיווק שותפים – אחת השיטות המומלצות של שיווק באינטרנט

שיווק שותפים או כפי שנקרא "אפילציה", הוא אמצעי שיווק באינטרנט מעניין ובעל יתרונות רבים. למעשה שיווק זה מסיר את הדאגה מליבו של בעל העסק לגבי אופי השיווק, אמצעי השיווק וכיוצ"ב ונותן לשותף "לשבור את הראש". החיסרון בשיווק זה, הוא העלות הגבוהה יחסית של לידים (פניות חדשות של לקוח) או העלות של כל סגירה בהתאם למה שסוכם עם תחילת השותפות.

אופן הביצוע בפועל של שיווק שותפים יכול להיעשות באמצעים רבים, כמו למשל עבודה מול פורטל גדול בתחומכם, דפים עסקיים בעלי חשיפה רחבה ועוד. במקרים רבים עסקים משתמשים בשיווק זה כדרך נוספת ולא כדרך המרכזית להשיג לקוחות חדשים לעסק.

מאמרים ומדריכים נוספים ומעניינים באתר

שלמה ראש - מנהל חברת BIZZT
נעים מאוד

היי, שמי שלמה ראש – מנהל חברת BIZZT, ואני כאן כדי לסייע לך לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה ולהגדיל את ההכנסות שלך!

שתפו את המאמר
מה חדש באתר?
בניית אתר לטכנאים | BIZZT
בניית אתר לטכנאים

בעולם נותני השירות בכלל, נתקלים לא אחת במצב בו זקוקים לקהל לקוחות חדש ע"מ להגדיל את ההכנסות. הדבר נכון עוד יותר לגבי עסקים חדשים, הזקוקים

קרא עוד »
בניית אתר ליועץ עסקי | BIZZT
בניית אתר ליועץ עסקי

היעזרות בשירותיו של יועץ עסקי, הינה חשובה כמעט לכל עסק ויכולה לשפר את הכנסותיו פלאות. אצל חלק מהעסקים היא נחוצה ביותר, למשל כאשר עסק נקלע

קרא עוד »
בניית אתרים למטפלים - BIZZT
בניית אתרים למטפלים

עולם הטיפולים, הינו עולם רחב המכיל בתוכו מגוון תחומי טיפול הכוללים בין היתר טיפולים רפואיים, טיפולים משלימים, אימונים אישיים ועוד. כאשר מדברים על בניית אתרים

קרא עוד »
מעוניין לשפר את האתר שלך?

אני מזמין אותך להשאיר את פרטי האתר שלך ואבדוק לך את האתר לגמרי בחינם!

Open chat
1
היי, נעים מאוד. שמי שלמה - מנהל החברה, ואני כאן כדי לענות על כל שאלה.
Call Now Button