אינסטגרם היא לא רק רשת חברתית שכיף לגלוש בה, כאשר אתם משתפים בה תמונות, כי אם ערוץ שיווקי נפוץ ויעיל. עסקים רבים משתמשים היום בערוץ זה של שיווק באינסטגרם, על מנת לקדם שירותים ומוצרים ולהגיע לכמה שיותר לקוחות ולייצר למעשה המרות. על פי הסטטיסטיקה, קיימים כ-700 מיליון משתמשים באינסטגרם והם מעלים למעלה מ-95 מיליון פוסטים, מדי יום.
הגידול הניכר ברשת החברתית אינסטגרם, נראה כל קבוצות הגיל אבל לרוב ברב צעירים. על פי הסטטיסטיקה, למעלה מ-50% מגילאי 18-29 משתמשים באינסטגרם וחצי מהמשתמשים עושים שימוש ברשת מדי יום. פייסבוק רכשה את אינסטגרם ושתי הרשתות הן בעלות כוח. פייסבוק ואינסטגרם הן רשתות חברתיות די דומות, ההבדל היחיד ביניהן הוא העובדה שבפייסבוק הפעולה העיקרית שמבצעים גולשים היא שיתוף פוסטים ואילו באינסטגרם, הפעולה המרכזית היא העלאת תמונות וקטעי וידיאו קצרים. האינסטגרם היא רשת חברתית אשר מושכת את העין באופן משמעותי יותר, בשל העובדה שהיא מבוססת כולה על תמונות וקטעי וידיאו ולכן, שיווק באינסטגרם לעסקים יכול להיות דבר יעיל מאוד עבורם.
פרופילים עסקיים באינסטגרם
פרופילים עסקיים באינסטגרם מוגבלים לדפים המנוהלים בפייסבוק. כמו כן, פרופילים עסקיים מתאימים רק לעסקים אשר יש להם מיקום פיזי ודרך ליצור קשר. ישנם לא מעט מותגים אשר לא עונים להגדרות הללו ולכן שיווק באינסטגרם איננו רלוונטי עבורם. עסקים שכן רלוונטי עבורם פרופיל עסקי באינסטגרם, יוכלו ליהנות מאופציות נוספות שאין לפרופילים פרטיים כגון: נתוני שימוש אשר מעידים על כמות החשיפה של העמוד לגולשים, אפשרות לקידום פוסטים אשר מתבצע באופן דומה לפרסום בפייסבוק באמצעות פילוח קהל יעד, המתאים לצרכי העסק ומטרותיו. שיווק באינסטגרם יכול להיות יעיל מאוד, כאשר הוא מבוצע בצורה הנכונה והטובה ביותר.
טיפים לשיווק באינסטגרם
על מנת לשווק עסק בצורה האידיאלית באמצעות האינסטגרם, כדאי לעשות כמה דברים: ראשית כל, כדאי ליצור האשטאגס לכל תמונה שמעלים בפייסבוק ולכל מלל שמלווה את התמונה. באמצעות האשטגס ניתן לסווג תמונות באינסטגרם. כמו כן, כדאי ליצור קישור ייחודי לכל קישור בפרופיל, באמצעות שירות ייעודי הרלוונטי לצורך זה. באמצעות יצירת קישור ייחודי זה, ניתן למדוד את כמות הלחיצות לאתר שלכם או לדף הנחיתה שלכם. כדאי לתייג שותפים עסקיים על מנת שהם יתייגו אתכם בחזרה ותקבלו חשיפה רחבה יותר. כמו כן, כדאי להשתמש באפליקציה הרלוונטית לעיבוד תמונות אשר מאפשרת לשפר כל תמונה ולגרום לה למשוך את העין בצורה טובה יותר.
חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום שיווק באינסטגרם, על מנת ששיווק זה יענה על מטרותיו בצורה הטובה ביותר. עבור רוב המותגים, הגדלת מספר העוקבים ברשת האינסטגרם, מהווה יעד חשוב, אך זהו צעד קטן במערך השיווק ויש לזהות דרכים נוספות, כיצד להשיג את הדוא"ל שלהם. הדרך היעילה ביותר לבקש מהם את הדוא"ל שלהם, היא פשוט לבקש מהעוקבים את הדוא"ל ולפנות בפניה יזומה לכל אחד מהם.
יש לשתף תמונה, אשר תמשוך את עיניהם של העוקבים תמונה, אשר יהיה בה כיתוב, מה שיגרום למשתמשים ללחוץ על הקישור, על מנת להירשם לניוזלטר. כאשר המשתמשים ינקטו פעולה זו, ניתן יהיה ליצור עימם קשר ביתר קלות. על מנת לבצע פעולה זו באופן אפקטיבי, עליכם יהיה ליצור דף נחיתה שיהיה מותאם לאינסטגרם. מומלץ להשתמש בהודעות, אשר מתייחסות באינסטגרם ושתפו את המראה, התחושות שמשדר המותג באמצעות תמונות שתמחשנה יותר את המוצר.
הכלים שישמשו אתכם למעקב העוקבים באינסטגרם
אמנם שיווק באינסטגרם הינו יעיל, אך, למרבה הצער, גוגל אנליטיקס, אינו יכול לעקוב בדיוק אחר תנועת העוקבים, במיוחד אם הם משתמשים מתוך האפליקציה של האינסטגרם. בכדי לעקוב אחר שיעורי הקליקים באופן מדויק יותר, יש להשתמש בקיצור שונה אשר יכיל בתוכו את: bit.ly בקישור שיותאם אישית. ניתן יהיה לבדוק נתונים ולתעד את הקליקים שבוצעו והם למעשה אלה אשר הובילו לכניסת אתר האינטרנט של בית העסק.
הסימן # הוא למעשה אשטאגים, אשר מאפשר למשתמשים באינסטגרם לגלות תוכן וחשבונות. שימוש מבוקר בתגית זו, יסייע להפצת התוכן ולהגיע אל עוקבים חדשים וכן, להגדלת המעורבות בפוסטים. על פי מחקר שנעשה, נמצא, כי חשבונות אינסטגרם, אשר היו בהם פחות מאלף עוקבים, 11 מהאשטאגים בפוסט, קיבלו את כמות הלייקים והתגובות הגבוה ביותר ואילו בחשבונות שיש בהם יותר מאלף עוקבים, כמות האשטאגים האידיאלי, היה רק 5.
אפשרות חיבור מהאינסטגרם לרשתות חברתיות נוספות
רשת אינסטגרם, מאפשרת לחבר את הפרופיל לעוד רשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, פורסקוור ועוד. באופן אוטומטי, הם חלק מאסטרטגיית שיווק באינסטגרם. מומלץ לוודא, כי מי שמנהל חשבון באינסטגרם, תהיו לו הרשאה לניהול חשבונות העסק בשאר החשבונות. כאשר אתם משווקים מותג ברשתות חברתיות, מומלץ לשמור על עקביות ואחידות וכן, להשתמש בפלט] ורמה וויזואלית כמו אינסטגרם, יש להקפיד על סגנון אחיד מהבחינה האסתטית. השתמשו ב ASS TO PHOTO MAPS, מה שיגדיל את מעורבות וכן, יפיץ את התוכן לעוד עוקבים חדשים. כלי יעיל זה, מתאים לחברות שיש להן סניפים, בקידום אירועים, כנסים או שיווק בתחום התיירות.
בניית תכנית תוכן בהתאמה לקהל היעד באינסטגרם
גם כאשר אנו מבצעים שיווק באינסטגרם, התוכן הוא המלך. יש לבנות תכנית תוכן, אשר תתאים לקהל היעד ולמטרות שיווק. יש לבחור נושא כללי כגון שירותים, מוצרים ולהיכנס לפרטים ולחשוב על דימויים שעשויים לשרת את יעדי השיווק מה שייגע בקהל היעד שלכם. חישבו על סוג התוכן שיעלה לחשבון שלכם באינסטגרם. יש לאזן בין סוגי התוכן השונים ולשים לב לתכנים שישיגו מעורבות גבוהה, אשר תתאים למשאבים שלכם. השתמשו בפילטרים, בטקסטים ובהאשטאגים, כך שתוכלו לוודא כי התוכן באינסטגרם, יבטא את חוויית המותג לעוקבים שלכם.
עוד טיפ יעיל של שיווק באינסטגרם הוא לערבב בין צילומי ווידאו ותמונות. למעשה ווידאו, יכול לייצר שלושה סוגים של קישורים שונים, מאשר ההודעות הכתובות בתמונות. מדובר על כלי אפקטיבי במיוחד, אשר באמצעותו תוכלו להתעסק עם האוהדים, לעקוב אחריהם וכן, להגביר את התנועה. למשל, כולנו אוהבים קטעי ווידאו וכן גם האוהדים שלכם לבטח יאהבו אותם.
אסטרטגיה נכונה של מעב אחר חשבונות משתמשים באינסטגרם
ישנם חשבונות אינסטגרם, אשר משפיעים היטב בתעשייה ולכן, זהו חלק חשוב ביתר באסטרטגיה של שיווק באינסטגרם. באמצעות מעקב נכון, תוכלו להיחשף לתוכן מעניין ועדכני ואפילו תוכלו לקבל השראה לקמפיינים ופוסטים שאתם מתכוונים לפרסם ברשת האינסטגרם. לדוגמא, אם אתם משווקים כל בית, כדאי כי תעקבו אחר בלוגרים מובילים בתחום. גם פה, כדאי כי יהיו לכם כללים בסיסיים לגבי החשבונות שהמותג יעקוב או לא יעקוב אחריהם. יש לקחת בחשבון כמה דברים כמו חשבונות פרטיים, חשבונות של עובדי החברה, כך שהרלוונטיות של החשבון למותג וההתאמה תהיה מתאימה לערכי המותג.
במידה ודף המותג שלכם באינסטגרם מקבל תגובות יכול להיות שלא תוכלו להספיק להתייחס לכל תגובה, אבל מצד שני, מומלץ לעקוב אחר תגובות מסוימות כגון: פניות לשירות לקוחות או לתמיכה, להגיב על ביקורות שליליות, פניות של מחפשי עבודה, לקוחות פוטנציאליים ותגובות ספאם ולהגיב נכון, אפילו באמצעות צ'אט, טלפון או באמצעות הדוא"ל.
מעוניינים בשיווק מקצועי באינסטגרם? פנו למומחים בדבר
אם אתם בוחרים לנקוט עוד פעולה של שיווק העסק שלכם, המוצר או השירות באמצעות שיווק באינסטגרם, כדאי כי תיתנו את המלאכה בידיהם של המומחים. חברת BIZZT אשר עוסקת מזה שנים בקידום אתרים באינטרנט ובכל הרשתות החברתיות ובהצלחה רבה. לחברה צוות של בוני אתרים, מעצבי אתרים, מקדמים ואנשי שיווק המתמחים בתחומי השיווק אם בגוגל או ברשתות החברתיות. פנו אלינו עוד היום ונשמח לשרת אתם על פי מיטב המסורת של החברה, להציג לכם תיק עבודות והמלצות של לקוחות שמלווים אותנו שנים וממליצים עלינו בחום.