קידום ממומן בגוגל

קידום ממומן בגוגל - ppc

אחת מהדרכים היעילות ביותר להנגיש את בית העסק או החברה שבבעלותכם לגמה שיותר גולשים ולקוחות פוטנציאליים היא באמצעות קידום אתרים. באופן זה, ניתן יהיה לבצע את פעולת מיפוי הלקוחות הרלוונטיים עבורכם. ניתן הגדיל באופן משמעותי את הסיכויים למכור באמצעות קידום האתר. מצד שני, ישנם שני סוגים של קידום – קידום אורגני וכן, קידום ממומן בגוגל. באמצעות קידום שהוא ממומן, תוכלו לקדם את האתר שלכם מהר יותר, לפחת בהתחלה ולאחר מכן, להמשיך עם קידום אורגני. הקידום הממומן עולה אמנם הרבה יותר, היות ומדובר על PPC שהוא קידום לפי הקלקה, כאשר ככל שגוברת התחרות על מילות המפתח, כך מחיר ההקלקה יהיה גבוה יותר ויחול כמובן על בעל האתר, אשר מעוניין לקדם אותו באמצעות קמפיין של קידום ממומן.

למעשה מדובר בסוג של מכרז והמפרסמים מתחרים זה בזה על דירוג בתוצאות החיפוש. המודעה של בעל האתר, אשר יקדם באמצעות קידום ממומן בגוגל, תופיע בדפים המתאימים בתוכן שלהם ובהקשר למילות המפתח. קבל היעד יהיה רב יותר, היות והאתר יהיה מפוקס יותר. יש לציין כי בעל האתר לא ישלם על המודעה, אלא אם כן הקליקו עליה הגולשים. לרוב, כאשר מדובר באתר חדש ויש לגרום לו לחשיפה מוגברת, בעלי חברת קידום אתרים, ייעצו לבעל האתר להתחיל ישירות בקידום ממומן.

גוגל, תמונה של גוגל בטאבלט

כיצד נקבע המחיר בקידום אתרים ממומן?

חשוב לציין, כי קידום ממומן בגוגל, מורכב משני גורמים עיקריים אשר אלה מרכיבים את מחירו. האחד, המחיר כי אם שכרתם חברה אשר תקדם לכם את האתר באופן ממומן, החברה תגבה את המחיר על פי שעות העודה שהיא השקיעה (retainer). הגורם השני הוא מחיר עלות הביטויים שבחרתם והכוונה היא כמובן אל ביטויי המפתח. ככל שתבחרו ביטוח מפתח, אשר יש עליו יותר הקלקות, כך התשלום על המודעה יפחת וזה מה שיגדיל את רווחיות האתר.

ישנם למעשה ביטויי מפתח, אשר קוראים יותר לפעולה של הגולשים ויש שפחות. עבודה זו של קידום ממומן בגוגל מצריכה המון ידע, חשיבה נכונה ואסטרטגית וידע של שיווק ברשת.. החשיפה ללקוחות פוטנציאליים תתאפשר באמצעות אופן קידום זה. גוגל מציג את המודעות של PPC על פי נוסחה, אשר מורכבת משני פרמטרים: ציון איכות ומחיר. ציון האיכות, מורכב משלושה פרמטרים כאשר הראשון בהם הוא CTR – שיעור ההקלקה לדוגמא, אם מודעתכם בפרסום הממומן, תוצג 10 פעמים והקליקו עליה רק פעם אחת שיעור ההקלקה יהיה 10%.

הפרמטר השני, הינו רלוונטיות המודעה והכוונה היא האם המודעה היא רלוונטית לחיפוש אשר בוצע ברשת. אם נחפש למשל שיווק באינטרנט, גוגל יציג רק מודעות שהן רלוונטיות לנושא זה. הפרמטר השלישי הינו דף הנחיתה. ממש כמו הרלוונטיות של המודעה בגוגל, כך זה מתקשר לרלוונטיות של דף הנחיתה. ראשית יש לשאול את עצמכם, אם דף הנחיתה אכן קשור למודעה שהקליקו עליה הגולשים? האם דף הנחיתה ממלא את ההבטחה? האם הגולשים אשר מבקרים בדף זה, עוזבים מהר את הדף מבלי שתהיה המרה?

ההבדלים בין קידום ממומן בגוגל לקידום אורגני

ההבדל בין קידום אתרים אורגני לבין קידום אתרים ממומן והשילוב ביניהם

קידום אורגני של אתר, הינה השקעה ארוכת טווח אך על מנת להמשיך ולטפס במעלה העמודים של מנוע החיפוש הגדול בעולם גוגל, יש להתחיל עם קידום ממומן בגוגל, מה שיאפשר לראות תוצאות מידיות, אם במיקומים ואם בהמרות עצמן. כמובן שהגעה למקומות הראשונים של גוגל באמצעות קידום אורגני יכול לארוך זמן רב, אך אם תתחילו עם קידום ממומן ותמשיכו עם קידום אורגני, תצליחו לשמור על להבה קטנה כאשר אתם כבר במקום טוב בדף התוצאות.

כמובן שכאשר מדובר על קידום ממומן בגוגל, זו הדרך המהירה מצד אחד להגיע אל לקוחות פוטנציאליים, אבל קידום זה, מומלץ למטרות שיווק קצרות טווח, למבצעים התלויים בזמן מסוים או באירועים שונים כמו חגים, עונות השנה ועוד, כך שזו הזדמנות נהדרת למשוך יותר לקוחות. תוכלו באמצעות מנועי החיפוש של גוגל אדוורדס למקד את הקמפיין הפרסומי על פי המיקום הגיאוגרפי ובאמצעות מילות מפתח מסוימות ואפילו לבחור, באילו שעות וימים תופענה המודעות שלכם בתוצאות החיפוש. מומלץ להגדיר את התקציב היומי ועלות הפרסום המקסימלית עבור כל הקלקה. בדרך זו, תוכלו אף לעקוב אחר הצלחת הקמפיין הפרסומי שלכם, לשפר את אחוזי ההמרה ואת החזר ההשקעה.

קידום ממומן בגוגל - ppc, גרף תוצאות, ניתוח נתונים

האם קיים קשר בין קידום ממומן בגוגל לבין SEO?

ישנם מיתוסים שגויים בקידום אתרים למשל, קידום ממומן במנועי החיפוש, יכול לשפר את המיקומים בתוצאות החיפוש אבל מצד שני, קידום ממומן יכול לסייע בקידום אתרים באופנים אחרים. למשל ממנהלי הקמפיין של קידום ממומן בגוגל ושל אנשי SEO, ניתן יהיה לקבל נקודת מבט כוללת יותר כמו אילו מילות מפתח הביאו תנועה לאתר והן אלה שגם גרמו להמרות. ניתן יהיה באמצעות הקידום הממומן, לנסות כל מיני אסטרטגיות של תוכן, באמצעות השקע כספית קטנה ולמדוד את התוצאות בזמן קצר. במידה ואסטרטגיות אלה אכן עובדות, ניתן יהיה לאמץ אותן בקמפיין בקידום האורגני. 

כאשר גולשים מחפשים עסקים או בעלי מקצוע בתחומי השונים, התוצאה של החיפוש תופנה לתוצאות האורגניות. אך כאשר מחפשים עסקים, המיקוד יגיע דווקא לתוצאות הממומנות בגוגל. הסיבה היא פשוטה, כאשר עסקים מעוניינים להגיע לקהל היעד שלהם, הם יקדישו את רוב התקציב שברשותם, דווקא בקמפיין של קידום ממומן בגוגל. ופחות לתוצאות או לקידום האורגני. יש למעשה לשלב את שתי שיטות הקידום וכן, לשים דגש על אחת משתי השיטות.

מדוע בכל זאת מומלץ לשלב בין קידום ממומן לבין קידום אורגני?

ראשית אנו כבר יודעים, כי קידום ממומן בגוגל הוא בעל תוצאות מידיות בניגוד לקידום האורגני ,אשר  לוקח זמן רב יותר. השטח שאתם מופיעים בו, ניתן להגדלה, מה שיגרום לכל הסיכויים שייכנסו דווקא לאתר המפרסם. כאשר משלבים בין שתי שיטות הפרסום או הקידום, תמיד תופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל. במדיה וקיימות מילות מפתח דחופות יותר, תוכלו תמיד לפרסם אותן באמצעות הקידום הממומן.

היתרון של קידום ממומן בגוגל הוא, שניתן לפרסם בכל תקציב אפשרי, היות והעלות של הקידום היא באמצעות הקלקות. אפילו שגוגל נחשב למנוע החיפוש המרכזי, אשר רוב הלקוחות מבצעות באמצעותו קידום אתרים ממומן, אפשר למצוא אפיקי פרסום נוספים שהם חלק מהרשתות התוכן, אשר למעשה, משמשות בגוגל בתור פלטפורמת פרסום. חלק מהם הם אפילו אתרי פרסום מוכרים כמו: נענע, וואלה וכדומה. אפשר ליצור מודעות שתתלוננה לסרטוני יוטיוב ואף לפרסם ברשתות החברתיות הגדולות כמו פרסום בפייסבוק או שיווק באינסטגרם.

כמובן שאפקט הפרסום ברשתות החברתיות הן יעילות מאוד אבל הפרסום תלוי כמובן בתחום העסק וזו הסיבה, כי לפני הקמת קמפיין פרסומי, יש לאפיין את הקמפיין ולחלק בו את תקציב הפרסום באופן חכם  תוך שינויים ודינמיות בכל מהלכו של הקמפיין הפרסומי הממומן וזאת, על מנת לייצר המרות מקסימליות.

גוגל אדוורדס תמונה

מדוע מומלץ לפרסם באופן ממומן באמצעות גוגל אדוורדס?

כאשר מבצעים פרסום ממומן בגוגל אדוורדס, תתאפשר תמיכה בקידום אורגני באופן עקיף. מחשבה זו, מקבלת תמיכה בכמה מחקרים שנעשו באמצעות גוגל. מחקרים אלה, מצאו שעסק, חייב יהיה לשלב פרסום ממומן בגוגל יחד עם קידום אורגני, בכדי לקבל בחשיפה הרלוונטית הטובה ביותר. הפעולה של קידום ממומן בגוגל אדוורדס יחד עם הקידום האורגני שימשיך, תתרום למפרסם כמה דרכים למשל:

  • יצירת תנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתר ממנועי חיפוש רלוונטיים שבהם האתר אינו מופיע גבוה בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל.
  • ניתן להשיג מיקוד לפרסום מרוכז ומעמיק יותר, ע"י פילוח קהלים באמצעות מערכת אדוורדס.
  • פרסום מתמשך בקרב לקוחות קיימים באמצעות קמפיין רימרקטינג.
  • אפשר לפרסם הצעות מיוחדות לקהל מסוים בגוגל בתקופה בה קיימים מבצעים.

האם רק עסקים גדולים יכולים לבצע קידום ממומן בגוגל?

אם זה היה המיתוס עד היום, היות ונושא של קידום ממומן בגוגל היה מנת חלקן של חברות או בתי עסק גדולים, אז התשובה היא שלא, היות וגם עסקים קטנים יכולים לפרסם בגוגל בתקציב שיתאים להם ולעשות את האפקט המתאים של קידום האתר למקומות הראשונים בדפי גוגל. הדבר החשוב ביותר הינו לפנות לחברת קידום שיש לה הרבה ניסיון ולקוחות מרוצים, מה שיראה על חברה שאכן מניבה תוצאות.

שלמה ראש - מנהל חברת BIZZT
נעים מאוד

היי, שמי שלמה ראש – מנהל חברת BIZZT, ואני כאן כדי לסייע לך לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה ולהגדיל את ההכנסות שלך!

שתפו את המאמר
מה חדש באתר?
בניית אתר לטכנאים | BIZZT
בניית אתר לטכנאים

בעולם נותני השירות בכלל, נתקלים לא אחת במצב בו זקוקים לקהל לקוחות חדש ע"מ להגדיל את ההכנסות. הדבר נכון עוד יותר לגבי עסקים חדשים, הזקוקים

קרא עוד »
בניית אתר ליועץ עסקי | BIZZT
בניית אתר ליועץ עסקי

היעזרות בשירותיו של יועץ עסקי, הינה חשובה כמעט לכל עסק ויכולה לשפר את הכנסותיו פלאות. אצל חלק מהעסקים היא נחוצה ביותר, למשל כאשר עסק נקלע

קרא עוד »
בניית אתרים למטפלים - BIZZT
בניית אתרים למטפלים

עולם הטיפולים, הינו עולם רחב המכיל בתוכו מגוון תחומי טיפול הכוללים בין היתר טיפולים רפואיים, טיפולים משלימים, אימונים אישיים ועוד. כאשר מדברים על בניית אתרים

קרא עוד »
מעוניין לשפר את האתר שלך?

אני מזמין אותך להשאיר את פרטי האתר שלך ואבדוק לך את האתר לגמרי בחינם!

Open chat
1
היי, נעים מאוד. שמי שלמה - מנהל החברה, ואני כאן כדי לענות על כל שאלה.
Call Now Button