בכל עסק, קיים הצורך בלקוחות פוטנציאליים חדשים וקיימות דרכים שונות להשיג אותם, כולל לידים, קופונים, לגרום ללקוחות להירשם למועדון לקוחות וכל פעולה אחרת, אשר תביא תוצאות. אחד מהאמצעים הינו ניהול לידים ויש לנהל קמפיין שיש לתת לו תשומת לב ראויה בכדי שיצליח. למעשה ישנם כלים אשר באמצעותם מגיעים הלידים, כמו למשל הבאנרים, עמודי נחיתה, דיוורים, מיני סייט, טקסט, לינקים וכלים חכמים מתוכנתים.
היום, הכול הפך להיות קל יותר, באמצעות מערכת ניהול לידים, אשר באמצעותה ניתן לבצע תהליכי מיקוד, עיבוד, ללכוד לקוחות ולבצע הפניות אשר תסייענה למכירות. למערכת זו, קיים תפקיד חיוני, אשר חברות וארגונים, חייבים לשלוט בו היטב. זוהי למעשה מערכת נהדרת, אשר באמצעותה, ניתן לבעל העסק ולצוות המכירות, לארגן היטב את כל הפניות החדשות אשר מתקבלות וזאת, תוך התנהלות קלה ושימוש במערכת ע"י אנשי הצוות.
מודל לידים ברשת – שיווק שמניב תוצאות
משמעות המושג ניהול לידים הינו קידום עסקים ברשת. מדובר על תגמול לפי תוצאה. הלידים בעצם, מהווים את נקודת המפגש בין בעלי עסקים ומפרסמים, אשר מעוניינים להביא תנועת לקוחות באמצעות הרשת. ניתן לגרום לתנועת הלקוחות באמצעות הלידים, באמצעות פורטלים, פורומים, בלוגים, אתרים במובייל, רשתות חברתיות, גוגל ועוד אתרים. המודל של תוכנת הלידים, עושה שימוש בטראפיק הרשתי, כערוץ מכירה כאשר כל אתר, מייצר ללקוח תוצאה ומתוגמל על פי הגדרה מראש – הקלקה לצד מכירה או טלפון מהלקוח או הרשמה. עוד בנושא קידום אתרים.
תוכלו לנהל קשרים עם לקוחות פוטנציאלים באמצעות תוכנת ניהול לידים אשר תיצור לכם תנועה ולקוחות חדשים לרווחיות גדולה יותר של בית העסק. מערכת זו, מאפשרת ניווט גמיש לעובדים, מה שיגרום להם להבין, באילו צעדים עליהם לנקוט, על מנת להפוך לידים ללקוחות בפועל. תוכלו לראות באמצעות המערכת, אילו קשרים כבר בוצעו עם הלקוחות העתידיים, איזה סוג של מידע חדש ניתן יהיה לספק להם, על מנת לעודד אותם לרכוש מוצרים או להשתמש בשירות שאות אתם מציעים. כל הנתונים הללו, יהיו תמיד מעודכנים ברשומות המערכת.
כאשר הליד הופך ללקוח – יתרונות נוספים של תוכנת ניהול לידים
צוות המכירות שלכם בעסק, יצטרך לעקוב אחר היחסים והתגובות שעוברים באמצעות המכירות. יש לציין, כי יתרון נוסף של מערכת ניהול לידים הוא, סיוע לניהול חשבונות וקידום וטיפוח של קשרי לקוחות קיימים וזאת, כל עוד הלקוח מקבל שירות או רוכש מוצרים מהחברה שלכם. מערכת חכמה זו, תסייע לכם לשפר את היעילות של צוות המכירות כאשר ניתן יהיה לארגן את פרטי הלקוחות הפוטנציאליים. מערכת זו, אף מסוגלת למדוד את יעילותו של צוות המכירות בחברה או בארגון, למקד את הפעולות שעובדות ולהוציא מכלל שימוש, את הפעולות שאינן יעילות. בדרך זו, אחסון הנתונים של הלקוח יהיה במקום בטוח ושמור. עוד בנושא מערכות CRM.
ניתן בהחלט להתאים את מערכת ניהול לידים לפי הארגון, החברה או בית העסק שלכם. יש להכשיר את צוות המכירות בחברה, בארגון או בבית העסק, לטיפול בליד מרגע קבלתו עד לסגירת העסקה. נציגי המכירות, יקבלו את הכלים הדרושים להם, אשר ישרת אותם ניטב בכל תהליך המכירות. למשל, תסריטי שיחות יעילים, טיפול בהתנגדויות שימוש בשפה נעימה ונאותה, ניתוח שיחות חיות והדרכה קפדנית.
הלידים המנצחים שמעניקה לכם מערכת ניהול הלידים
ליד איכותי, הינו כזה שהלקוח השאיר את פרטיו באתר והוא באמת מתעניין במוצר או שירות רלוונטי ומעוניין לקבל פרטים על השירות או המוצר שחברתכם או בית העסק שלכם משווק. לאחר כל תקופה מסוימת, יש לבצע תהליך אופטימיזציה. תהליך זה, בוחן את היעילות והפעילות של הלידים על פי כמה פרמטרים. הפרמטרים הללו, משתנים על פי סוג הקמפיין והיכולות הטכנולוגיות של בעל החברה או העסק.
תוכלו לבצע "טרגוט " של הלידים, כך שתקבלו את הלידים באופן היעיל ביותר. יש להתייחס לעלות מול רווח וישנן דוגמאות עבור פרמטרים לאופטימיזציה כמו למשל ברמת הליד עצמו, ברמת השיחה, הרמת האזור, השעות שבהן לקוחות עונים יותר לשיחות. יש לבצע השוואת אחוזי המרה בין הקמפיינים. יכול להיות שתמכרו בקמפיין מסוים יותר אבל רק בגלל שעלות הלידים בו הינה גבוהה יותר. יכול להיות שבקמפיין אחר תוכלו להרוויח יותר. יש לוודא, כי לא יהיה פער בזמן שבין קבלת הליד לזמן הסגירה. יש לבחון את סוגי הבאנרים ולבחון את אחוזי ההמרה על פי הבאנרים שהיו באותו הקמפיין.
קבלת לידים מערוצי השיווק
ניתן לקבל את הלידים באמצעות תוכנת ניהול לידים באמצעות ערוצי השיווק, המכירה והשירות. בניגוד לקבלת פניות במייל ורישומן באקסל, באמצעות מערכת חכמה זו, תוכלו לאגור מידע על הליד ואם במידה והלידים המסוימים, לא יהיו רלוונטיים עבורכם, הוא אולי יהיה רלוונטי לתקופה מאוחרת יותר.. תוכלו למצוא את המידע הנחוץ לכם לגבי הלקוח ולהעניק לו את השירות הטוב ביותר.
מעכשיו, גם אתם תוכלו להתחיל לסגור עסקאות טוב ומה יותר, באמצעות מערכת ניהול לידים. תוכלו לבצע את תהליך ההמרה של הלידים ללקוחות. מדובר על הקלה משמעותית ורווחיות גבוהה יותר בכל חברה, ארגון ובית עסק. תהליך זה באמצעות המערכת החכמה שבאמצעותה תנהלו את הלידים שלכם באופן ממוקד ויעיל, יקל עבורכם את תהליך המשא ומתן. תוכלו להציג את תיעוד ההצלחות לעומת הכישלונות. כך תוכלו להסיק מסקנות בקשר ליעילות של תהליך המכירה וניתוח של הסיבות שגרמו לעסקאות להיכשל.
למקסם את הרווחים באמצעות תוכנת ניהול לידים של חברה מובילה
היום ההתייעלות גם לגבי חברות ובעלי עסקים, הפכה לזמינה יותר, כאשר הם מוצאים את כל הכלים השיווקיים, בחברה אחת. אחת החברות שמציעות את כל השירותים הרווחיים של בתי עסק וחברות רבות, הינה חברת BIZZT אשר קיימת שנים ועוסקת בכל השירותים לקידום ושיווק עסקים, החל מקידום אתרים בגוגל באופן אורגני וממומן, ניהול קמפיינים, פרסום בפייסבוק, שיווק תוכנות לניהול עסק, ניהול לידים ועוד. החברה משרתת חברות רבות בתחומים השונים ומעניקה שירות עם תוצאות מוכחות.