כל בעל עסק מכיר בעובדה שעל מנת לגייס לקוח חדש, יהיה עליו להשקיע פי שש יותר מאשר לשמר לקוח חדש. הלקוחות הם לב ליבו של כל עסק והם אלה שגורמים לרווחיות העסק. מדובר על חלק קריטי שיש לתת לו תשומת לב כאשר פעולה זו למעשה, נקראת ניהול לקוחות. ארגון, חברה או כל בית עסק, אשר לקוחותיו נוטשים אותו, יימצא בסכנה ממשית של קריסה.
ישנם שלושה סוגים של לקוחות – לקוחות קבועים, לקוחות חדשים ולקוחות מזדמנים. לקוחות קבועים, הם אלה, אשר מלווים שנים את העסק בנאמנות ונשארים תמיד לקוחות חורים, כאשר הם אף ממליצים בחום על בית העסק שלכם למכרים וחברים. לקוחות חדשים הם אלה שבאמצעות פעולות שיווק שונות, ניתן להשיג אותם, במבצעים או בהטבות שונות. לקוחות מזדמנים, הם אלה שמופיעים מעת לעת וללא קביעות מסוימת. יש לחזר אחר לקוחות אלה, לשדל אותם ולהפוך אותם ללקוחות קבועים.
מה מכתיב לנו השוק הדינמי של היום?
בשוק הדינאמי של היום, יש להכיר כלים, אשר יסייעו ליציבות בית העסק לאורך זמן. הטכנולוגיה משתנה בקצב מהיר וכך היא מחייבת אותנו להיות מעל המתחרים. היציבות של כל בית עסק בכל תחום, מתחילה למעשה בשמירה על לקוחות. ניהול לקוחות זה בעצם ניהול של הקשרים העסקיים עם הלקוחות. זוהי פעולה שלמעשה לעולם אינה מסתיימת. יש לציין כי כל בעל עסק, שואף לעוד מכירות ולדאגה של לקוחות חדשים שיתווספו למעגל הלקוחות קיים של העסק.
ישנם כמה מיומנויות מכריעות לניהול מוצלח ויעיל של לקוחות העסק. ראשית יש לשאול את עצמכם את השאלות הבאות:
- עד כמה אתם באמת מכירים את הלקוחות שלכם?
- מתי הייתה הפעם האחרונה שדיברתם איתם? האם כאשר יש בעיה ללקוח הוא מדבר איתך?
- האם הלקוחות שלכם מרוצים מהמוצרים או השירות שאתם מציעים?
- האם הלקוחות רכשו מוצר מחברה מתחרה, היות והם לא ידעו כי אתם מציעים מוצר דומה?
אלה הם השאלות הבוערות שאתם צריכים לשאול את עצמכם מדי יום. ברגע שאתם אינכם נמצאים בקשר מתמיד עם הלקוחות שלכם אתם למעשה פותחים את הדלת שלכם למתחרים אחרים ולכן, יש למצוא את הדרך האידיאלית ולהזכיר ללקוחות על בסיס קבוע אילו מוצרים החברה שלכם מציעה וכן, לפרסם מוצרים חדשים שאתם מוכרים בשוק.
ניהול לקוחות שלכם הינם המשאב החשוב ביותר בעסק שלכם
את זה אסור לכם לשכוח ויש לתת תשומת לב מיוחד ללקוחות שהם למעשה האוצר של כל בית עסק. מומלץ כי יהיו לכם כמה טיפים חשובים לשימור הלקוחות שלכם. ראשית, יש לשמור על פרטיות הלקוח ולכבד אותה, שנית, אל תעבירו נתונים של לקוחות לצד שלישי, אל תשמרו נתונים אישיים ללא אישורו של הלקוח. מומלץ לא להציף את הלקוחות שלכם במיילים או ניוזלטרים מעבר למקובל. עוד בנושא מערכי ניהול קשרי לקוחות (CRM).
יש להיעזר בקשרים הקיימים, על מנת להרחיב את מעגל הלקוחות הקיים שזו השאיפה של כל בית עסק על מנת לשגשג ולהתפתח. היום ניתן למצוא את כל הפעולות הללו, באמצעות תוכנת ניהול לקוחות אשר תסייע לכם בפעולות השימור, השיווק ופעולות חיוניות נוספות אחרות. תוכלו אף ליצור דוחות סטטיסטיים, תיק לקוח, שמירה על קשר עם לקוחות, מערכת הזמנות, דיוור ישיר על פי פילוח של קהל היעד להשגת לקוחות חדשים ועוד. תוכלו באמצעות תוכנה חיונית זו, לאתר לקוחות רדומים או לזהות אם קיימת ירידה בפעילות החודשית, הרבעונית או השנתית ולפעול בהתאם.
לזהות את הלקוחות הנאמנים ולהשקיע בהם באמצעות פעולות הנמצאות במערכת חכמה אחת!
כאשר תבצעו ניתוח חכם של לקוחותיכם באמצעו מערכת ניהול לקוחות, תוכלו לדעת באילו לקוחות להשקיע, כאשר אתם מזהים בבירור, מיהם לקוחותיכם הנאמנים ואלה שיש היום להשקיע בהם. תוכלו לדעת מה אופן הצריכה של המוצרים שלכם ע"י הלקוחות ותוכלו לתת פתרונות ודרכים לחיזוק הקשר ביניכם לבין הלוחות. תוכלו לדעת גם כיצד ניתן יהיה לשפר את ההטבות ואיך ניתן יהיה לחזק את הקשר.
תחשבו למשל, כמה יעלה לכם יועץ עסקי, אשר ישב עמכם ויעניק לכם עצות לייעול העסק, כאשר בהשקעה נמוכה, תוכלו לרכוש תוכנת ניהול לקוחות, אשר יש בה הכול, מבלי שתבזבזו את כספיכם וזמנכם. תוכלו באמצעות התוכנה, לנהל נכון את מועדון הלקוחות באופן פשוט, נוח וחכם. תוכלו לבנות מערך שיווק יעיל ולצמצם את העלויות בעסק באופן משמעותי.
ככל שתדעו יותר פרטים על הלקוחות שלכם כך תצליחו יותר בניהול העסק
כולנו מכירים את הפתגם "ידע זה כול" ולכן, ככל שיהיה לכם מידע רב יותר על הלקוחות שלכם, כך תוכלו לדעת יותר. למשל, אילו מוצרי צריכה רוכש לקוח זה או אחר, ערוצי התקשורת העדיפים עליו, לדוגמא: פגישה אישית, אינטרנט, רשת חברתית ועוד. גם את מידת שביעות רצון הלקוחות, יש לקחת בחשבון, היות ולקוח מרוצה מהמוצרים או השי רו שאתם מציעים, ימליץ על חברים או מכרים עליכם בקלות, מה שיגדיל את הכנסות בית העסק.
תוכנת ניהול לקוחות אשר תשאיר אתכם עם האצבע על הדופק
החוכמה של כל בית עסק, היא לעבוד נכון מול לקוחות. זו הסיבה שרבים מעדיפים לרכוש תוכנת ניהול לקוחות, מה שיגרום להם למיקוד ושליטה מלאה במאגר הלקוחות, ייעול והגדלת הרווחים. חברת BIZZT, דואגת לכל מה שקשור לעסק שלכם, החל משיווק באמצעות קידום אתרים, תוכנות לניהול עסק, פרסום בפייסבוק וברשתות החברתיות ועוד. הלקוחות של החברה שבעי רצון, כאשר הם מוצאים את כל השירותים שהם זקוקים להם, תחת קורת גג אחת. לחברה שיטות וטקטיקות חדשניות, אשר יסייעו לעס שלכם להתפתח ולעמוד מול המתחרים.
כדאי כי תצעדו קדימה עם הקדמה המפותחת של חברתנו ולא תישארו מאחור. הנכם מוזמנים ליצור עמנו קשר ולראות את תיקי העבודות שלנו ואנו נשמח להכין לכם תוכנית שיווקית הכוללת קמפיינים ממוקדים ומצליחים, פילוח קהל היעד, תוכנות להתייעלות נכונה של העסק שלכם ועוד.