קידום ממומן בפייסבוק

הדרך לפרסום וקידום נכונים

אחת הפלטפורמות החזקות בשיווק עסקים מתחומים שונים הינה קידום ממומן בפייסבוק. מאז שהחלו  בעלי העסקים לשלם על כלי הקידום בתשלום, פייסבוק השתנתה מפלטפורמת שיווק לא פורמלית אשר מקשרת בין מותגים ללקוחות, היא הפכה לזירת פרסום מורכבת ויעילה, אשר מציעה מגוון רב של אופציות מיקוד כאשר היא מתאימה לטווח רב של תקציבים וכן, החשיפה האורגנית של פוסטים בפייסבוק והכוונה היא, אל פוסטים אשר לא קודמו בתשלום ולכן נמצאה בירידה, מה שגרם לרבים מבעלי העסקים לעבור לקידום ממומן ברשת החברתית הגדולה בעולם.

לפייסבוק כאמור, קיימים כלים לקידום בתשלום כמו פוסטים ממומנים שהוא כלי הפרסום העיקרי ברשת החברתית פייסבוק. אין בעל עסק שיש לו דף עסקי או בעל פרופיל פרטי שאינו נתקל בפוסטים אלה. זהו למעשה כפתור הנקרא: BOOST POST אשר מופיע בתחתית הפוסט והוא זה אשר מזמין את מנהלי הדפים להגדיל את תפוצתו של הפוסט למשל אם מדובר על סטטוס, אירוע, סרטון ווידאו, תמונה או קישור.

מדיה חברתית, קידום ממומן בפייסבוק, תגובות, שיתופים, לייקים, בלוג

רמת המעורבות ברשת החברתית פייסבוק בפוסטים הממומנים

הפוסטים הממומנים בפייסבוק אשר מופיעים בניוז-פיד של גולשים אשר משתמשים בדסקטופ ובמובייל, מיועדים להגדיל את חשיפת העדכונים, האירועים וההצעות המיוחדות של בעלי העסקים. על פי פייסבוק, המעורבות בפוסטים הממומנים כגון שיתופים, לייקים ותגובות של גולשים, הינה גבוהה בהשוואה אל פרסומות שמופיעות בצדו הימני של הדף. אפשרויות המיקוד בו הן מעט מוגבלות בהשוואה אל קידום ממומן בפייסבוק כאשר כלי הקידום הם מתקדמים יותר. עדיף להשתמש באפשרויות מתקדמות כמו מנהל המודעות (POWER EDITOR).

באמצעות מנהל המודעות, ניתן ליצור מודעת פרסום בפייסבוק למטרה של קידום ולמקד את המודעות לקהל היעד הספציפי וזאת, על פי מיקום, מין, גיל, תחומי עניין, היסטוריה של רכישות ברשת ועוד. ניתן ליצור כמה מודעות ולבחון את יעילותן כאשר אתם מנסחים ומעצבים אותן באופן שונה ולבחור היכן תופענה המודעות בניוז-פיד של הגולשים. יש לציין, כי קיים כלי יעיל נוסף והוא :"CUSTOM  AUDIENCES" והכוונה היא התאמת קהלים המותאמים אישית, מה שמאפשר למפרסמים להעלות רשימה של לקוחות ופרטי הקשר שלהם. דבר זה, ייצר מודעות מכוונות אליהם ישירות ועל פי ההתאמה האישית אליהם.

טגרוט אנשים בנגיעה, לחיצת כפתור, אנשים

כיצד מבצעים קידום ממומן בפייסבוק באמצעות ריטרגטינג?

במידה ואתם משווקים שירות או מוצר מעניין ואתם בטוחים כי הקהל יאהב אותו ומעוניינים לחשוף את המוצר או השירות לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים, קיימות מגוון רב של שיטות על מנת לשווק את המוצר או השירות ברשת. אחת השיטות הינה כמובן קידום אתרים בגוגל, אך שיטה זו אורכת זמן רב וכן, השקעה כספית לא מבוטלת. הזמן הממוצע עבור קידום אורגני בגוגל הוא בין 6 חודשים עד לשנתיים והכול כמובן תלוי בתחרות שקיימת בתחום הפרסום ולכן, קידום זה אינו מתאים לכל בית עסק. מצד שני, הקידום האורגני, מייצר תנועה קבועה של לקוחת וקידום זה, מיועד לטווח הארוך.

השאלה הראשונה שעליכם לשאול את עצמכם היא האם קהל היעד אכן נמצא בפייסבוק. ברוב המקרים הוא יהיה שם כי כולנו נמצאים בפייסבוק. מצד שני עדיף להגיע לכמה שיותר לוחות פוטנציאליים באמצעות מערכת פרסום. נניח שאנו מעוניינים לטרגט קהל מסוים נגדיר את הטירגוט וסוגי האוכלוסיות שאנו מעוניינים לשים לנו למטרה. יש פרסם גם בלינקאדין ולכן, יש לבצע מחקר, לבצע אפיון קהל היעד באופן מעמיק ולוודא כי אפשר להגיע אליהם דרך פייסבוק.  

כפתור לייק

השיטות היעילות לפרסום ממומן בפייסבוק

השיטות הטובות ביותר עבור קידום ממומן בפייסבוק הן, לא לשלם על לייקים. בעבר, כל גולש אשר עשה לייק לעמוד שלכם היה נחשף לכל פוסט שהייתם מפרסמים. היום הכללים כבר השתנו והחשיפה לפוסטים היא נמוכה יותר ולפעמים זה עשוי להגיע ל- 2% מכלל העוקבים שלכם בעמוד. יש לציין כי הרשת החברתית אינסטגרם, אפילו שוקלת לבטל את הלייקים. במידה ואתם סבורים כי ככל שהגולשים יראו יותר לייקים הם יחשבו כי העסק שלכם אכן משגשג אבל המציאות שונה בתכלית נכון להיום. הלייקים כבר אינם חשובים והם אינם מעניינים את המשתמשים בפייסבוק או בשאר הרשתות החברתיות. יש להתמקד בדברים חשובים יותר אשר כן יניבו תוצאו לעסק שלכם אם יש לכם שלושה קמפיינים מעולים תוכלו להשיג תוצאת מרשימות בפייסבוק כמו למשל:

  • קמפיין המרות.
  • קמפיין של לידים.
  • קמפיין של הודעות.
עץ הפרסום, פייסבוק, גוגל, טוויטר, לינקדאין, אינסטגרם, יוטיוב

יצירת אחידות בקמפיין הקידום הממומן בפייסבוק

קיימת חשיבות ליצירת אחידות בקמפיין השיווק ברשת, או בפייסבוק היות ובסופו של דבר הם יעברו לדף גוגל. יש להקפיד על אחידות בסגנון ובשפה של התכנים במודעות וזאת, בכדי למנוע בלבול וליצור רצף יעיל אשר יוביל את הגולשים לגרום לסקרנות לגבי המוצר או השירות שאתם מפרסמים ולהשאיר פרטים. יש לציין, כי מערכת המודעות של פייסבוק, מאפשרת לשנות את נוסח המודעות על פי קהלי יעד שונים. 

תוכלו לדוגמא, לנסח מודעה שתתאים לכל המגדרים אבל המערכת, תאפשר לכם לבנות ניסוח לכל מגדר בנפרד וליצור רושם שיהיה אישי יותר. ניסוח זה והאפשרות בכלל, תהיה רלוונטית להצלחה של קידום ממומן בפייסבוק. קמפיין השיווק, למעשה יכול ליצור תנועה כלפי חוץ, היישר אל דף הנחיתה או לאתר שלכם וכן, יוכל להשאיר את הגולשים בפייסבוק. הבחירה בעצם, תלויה במטרת הקמפיין שלכם, מה שיוכל ליצור מעורבות בדף הפייסבוק או לגרום ליצירת כמה שיותר לידים באמצעות דף הנחיתה או הפניה אל דף הקשר.

אם תחשבו לרגע, קידום מומן בפייסבוק, הינה הדרך הזולה ביותר לניהול הקמפיין שלכם, מה שיאפשר לכם ביתר קלות למקד את קהל היעד. יש להוסיף פיקסל  פייסבוק למעקב אחר הקמפיין. פיקסל זה, החליף את קודמו שהיה מיועד למטרת מעקב אחר המרת מודעות הפרסום ברשת פייסבוק. זהו פיקסל שהוא עוקב אחר הפעילות שלכם בעמוד העסקי והוא זה אשר מספק לכם נתונים למדידת הפעולות שאותם תבצעו בעמוד.

פייסבוק, מחשב שולחני

איך נדע שמודעת הפרסום שלנו בפייסבוק אכן עובדת?

לרשת הפייסבוק, קיימים זמנים משלה ולכן יש להריץ את המודעה שלכם כמה ימים, כך שתוכלו לבחון את ביצועיה ולשקול אם כדאי לכם להחליף את המסר או התמונה במודעה זו. מומלץ לתת למודעה לרוץ למשך 48 שעות ולבדוק את תוצאותיה על פי ההקלקות שנעשו בה. מודעה טובה, היא זו שזוכה להרבה הקלקות וזאת, כאשר המודעה עצמה, אינה מיועדת למטרת חשיפה בלבד, כי אם למטרת יצירת לידים מלקוחות פוטנציאליים. אם לאחר תום 48 שעות, המודעה לא זכתה ל-4% הקלקות, אז תוכלו לחשוב ולהחליף את המודעה.

החשיבות הרבה של ניהול תוכן בפייסבוק

יש לציין כי אחת מהפעולות החשובות ביותר שנעשה בזמן קידום ממומן בפייסבוק הינה ניהול התוכן בדף העסקי. הצלחת הקמפיין השיווקי תלויה בכך, היות ובאמצעות תכנים איכותיים, תתאפשר חשיפה מוגברת ואתם תצטרכו להחליט, לאיזה תוכן ייחשף קהל הגולשים. יש לנהל תוכן שימושי בדף העסקי, מה שיתאים להלך הרוח של הרשת החברתית ויביא את הגולשים לחשיפה מקסימלית ולהשתמש בשירות או במוצר שאתם מציעים בדף זה.  

אחד מערוצי השיווק הפופולריים בנושא קידום אתרים או עסקים, הינו קידום ממומן בפייסבוק. יש לבצע קידום זה רק באמצעות חברת קידום מקצועית אשר מתמחה בפרסום בפייסבוק, היות ורק באמצעות שיווק מקצועי, ניתן יהיה להפיק את המקסימום מפרסום זה, אשר נחשב לכל הדעות, יעיל וזול משמעותית ביחס לקידום אתרים ממומן או אורגני בגוגל.

מומחי פרסום, מומחים בקידום ממומן בפייסבוק ובאינטרנט

פנו למומחים בשיווק וקידום ממומן בפייסבוק

ישנן חברות קידום אתרים רבות ויש למצוא חברה, אשר מתמחה ספציפית בתחום של קידום ממומן בפייסבוק. אחת מהחברות הבולטת בתחום הינה חברת Bizzt אשר עוסקת שנים בקידום עסקים בפייסבוק ובקידום ממומן ואורגני בגוגל. לחברה צוותים הרבים המומחים בין היתר גם בבניית אתרים, עיצוב גרפי, מקדמים ואנשי שיווק אשר גרמו לבעלי עסקים רבים למקסם רווחים באמצעות שיווק ממוקד זה.

שלמה ראש - מנהל חברת BIZZT
נעים מאוד

היי, שמי שלמה ראש – מנהל חברת BIZZT, ואני כאן כדי לסייע לך לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה ולהגדיל את ההכנסות שלך!

שתפו את המאמר
מה חדש באתר?
בניית אתר לטכנאים | BIZZT
בניית אתר לטכנאים

בעולם נותני השירות בכלל, נתקלים לא אחת במצב בו זקוקים לקהל לקוחות חדש ע"מ להגדיל את ההכנסות. הדבר נכון עוד יותר לגבי עסקים חדשים, הזקוקים

קרא עוד »
בניית אתר ליועץ עסקי | BIZZT
בניית אתר ליועץ עסקי

היעזרות בשירותיו של יועץ עסקי, הינה חשובה כמעט לכל עסק ויכולה לשפר את הכנסותיו פלאות. אצל חלק מהעסקים היא נחוצה ביותר, למשל כאשר עסק נקלע

קרא עוד »
בניית אתרים למטפלים - BIZZT
בניית אתרים למטפלים

עולם הטיפולים, הינו עולם רחב המכיל בתוכו מגוון תחומי טיפול הכוללים בין היתר טיפולים רפואיים, טיפולים משלימים, אימונים אישיים ועוד. כאשר מדברים על בניית אתרים

קרא עוד »
מעוניין לשפר את האתר שלך?

אני מזמין אותך להשאיר את פרטי האתר שלך ואבדוק לך את האתר לגמרי בחינם!

Open chat
1
היי, נעים מאוד. שמי שלמה - מנהל החברה, ואני כאן כדי לענות על כל שאלה.
Call Now Button