fbpx

ניהול קמפיינים בפייסבוק

פייסבוק - תמונת אווירה

מבוא: אם הגעתם לכאן צפופים בזמן, כדאי כי תשמרו את הקישור בצד ותחזרו לקרוא את המדריך הבא רק כאשר יהיה לכם זמן פנוי. אם יש לכם כעת זמן פנוי, הכינו כוס קפה, התרווחו על הכורסא וקראו את המדריך השלם לפרסום נכון ויעיל בפייסבוק. פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, כאשר ע”פ הערכות היא גורפת כ-22% מסך תקציב הפרסום העולמי. ואכן, לפרסום בפייסבוק יתרונות רבים, כאשר הבולט שבהם הוא סוגי הקמפיינים אשר ניתן לנהל בדגש על תפוצה רחבה בעלות נמוכה ואפשרויות פילוח לקהל היעד של העסק. במאמר זה נעסוק כיצד לבצע ניהול קמפיינים בפייסבוק יעיל וממוקד, וגם על יתרונות וחסרונות של סוגי הקמפיינים השונים בפייסבוק ולמי הם מתאימים. 

רגע לפני שתצאו לדרך, חשוב להבין כי קמפיין אגרסיבי ככל שיהיה, לא בהכרח יביא לתוצאות אם אינכם מתפעלים כראוי את הפעילות העסקית במדיה החברתית ובראשם גוגל. כלומר, דף עסקי שבו פחות מ-50 עוקבים, זקוק קודם כל למיתוג והשגת “קהל בסיסי” שהופך את הפעילות בדף לרלוונטית. כמו כן, אם טרם הקמת דף עסקי בפייסבוק, רצוי לבצע זאת בהקדם ותוך דגש על הקמה נכונה – מה שיעזור לכם למשוך קהל לקוחות רלוונטי. הערה נוספת, מאמר זה סוקר ניהול קמפיינים בתשלום בפייסבוק, ולכן אם חיפשתם דרך איך לפרסם ללא תשלום, עברו למדריך שיווק אורגני בפייסבוק.

תוכן, כתיבה, איפיון עמוד

ניהול קמפיינים בפייסבוק צעד אחר צעד 

כאשר ניגשים אל ניהול קמפיינים בפייסבוק, יש לדעת כי מלבד הכרת הפיצ’רים הנפלאים של פייסבוק, יש לדעת גם כיצד לנסח את המודעות העסקיות, באלו תמונות או סרטונים כדאי להשתמש וגם מאלו דברים רצוי להימנע.. 

ראשית אם כניסתכם לממשק ניהול הקמפיינים המכונה AdsManager (מנהל המודעות), יופיע תפריט ניווט ובו כל כלי הניהול של פייסבוק. בהמשך המאמר נתייחס לכל אחד מכלים אלו ע”מ להבין האם יש צורך בהם או לא. אך כעת, בחרו באפשרות “מנהל המודעות”.

עמוד ראשי מנהל המודעות

מנהל המודעות – דף הכניסה 

אם כעת אתם מתחילים לראשונה ניהול קמפיינים בפייסבוק, תוצג בפניכם אפשרות “יצירת קמפיין”. אולם אם כבר נעשה שימוש בחשבון המודעות, יופיעו הפרמטרים הבאים:

  • סקירת החשבון –  בו ניתן לנתח את הקמפיינים החל מקהל הקמפיין כמו גילאים, מיקומים, מגדר, שעות תפוצה ועוד, דרך מספר חשיפות המודעות וקליקים על הקישורים או המודעות ועד לניתוח הוצאות קמפיינים אלו. כלי זה חשוב כאשר מודדים קמפיינים וע”פ ניתן לשפר את הקמפיינים הבאים שלכם. 
  • קמפיינים – בו ניתן לראות את כל הקמפיינים הפעילים/מוקפאים/הסתיימו. וכמו כן ניתן לראות לערוך כל קמפיין, להפעילו מחדש, לנתח ביצועים ועלויות ועוד. 
  • סדרת מודעות – בה יוצגו הקהלים אותם בחרתם, וכמו בקמפיינים ניתן לערוך/למחוק/לשכפל אחד או יותר מסדרת המודעות. כמו כן, ניתן לנתח את ביצועי הקהלים לפי מדדים שונים וקבועים של פייסבוק. 
  • מודעות – אפשרות זאת מאפשרת לכם לערוך את המודעה כמו למשל שינוי נוסח המודעה, הוספת גלריית תמונות, גרפים, ניתוח נתונים ועוד. 
רעיונות, יצירתיות, מדיה ואייקונים עסקיים

יצירת וניהול קמפיין – החלק המעשי 

כעת ניגש לחלק המעשי של ניהול קמפיינים בפייסבוק, שהוא למעשה יצירת קמפיין חדש מאפס ובו נתמצת את היתרונות והחסרונות של כל אחד מסוגי הקמפיינים המוצעים. 

הגברת מודעות – או אם תרצו מיתוג 

הגברת מודעות – אלו למעשה פרסום אל קהלים שיצרו התעניינות במוצר או בשירות שלכם. בסוג קמפיין זה קיימים שני סוגי פרסומים:

  • הגברת המודעות למותג – או כפי שנקרא בשפה שיווקית “מיתוג”. פרסום זה מתאים לעסק עם קהל לקוחות קיים, הרוצה לעניין את הלקוחות במוצרים חדשים או מבצעים של העסק. 
  • תפוצה – בדומה להגברת המודעות למותג, גם קמפיין פרסום זה אינו מתמקד בקהל ספציפי, אלא מטרתו המרכזית היא להציג את המודעה לכמה שיותר אנשים. פרסום זה מתאים בעיקר לחברות גדולות ומוכרות המעוניינות בחשיפה רחבה – הדבר דומה “לזריקת רשת אל תוך הים ומי שבא ברוך הבא”. 

שיקול – או אם תרצו לקוחות חדשים

שיקול (חשיבה) – למעשה מדובר בסוג הנפוץ של ניהול קמפיינים בפייסבוק, בייחוד לעסקים קטנים ובינוניים המוגבלים בתקציב פרסום. מטרתו של קמפיין שיקול, הוא לפנות אל קהלים חדשים, בדגש על יצירת “באז” או עניין בעסק והמוצרים שלכם. להלן סוגי הפרסומים הקיימים:

  • תנועה – יצירת מודעות המעודדות אנשים לעבור אל האתר, הדף הנחיתה או האפליקציה של העסק שלכם. קמפיין זה מתאים בעיקרו לאתרי תוכן ואפליקציות עם מודל עסקי של פרסומים, אך לא רק, גם לעסקים אשר העסק שלהם מציג מוצרים או שירותים הדורשים הסברה רחבה על הפעילות העסקית ימצאו עניין בקמפיין תנועה. 
  • מעורבות – גילוי נאות, זה הקמפיין האהוב עלי. לקמפיין מעורבות יש מספר מטרות, ובראשן לגרום למשתמשים להביע עניין במודעה. ולמה זה כ”כ אהוב עלי? משום שכך אני מכיר את הקהל הרלוונטי ומאפשר לי לראות כיצד אנשים מגיבים למודעות כאלה ואחרות. פרסום זה מתאים לעסקים המעוניינים להגדיל את מאגר הלקוחות, וכמו כן קמפיין זה פועל טוב יותר עם סרטון תדמית ערוך יפה.
  • התקנת אפליקציה – קמפיין זה הוא מוכר בקרב ניהול קמפיינים בפייסבוק של בעלי אפליקציות שונות ובראשן אפליקציות משחקים. בניגוד לקמפיינים אחרים, העלויות יכולות להשתנות במצבי קיצון בין מודעה למודעה ובאותו הקמפיין. למי מתאים? לחברות אפליקציות משחקים, תוכן או כל אפליקציה בעלת מטרה כזו או אחרת.
  • צפיות בסרטון – ברמה השטחית אין הבדל בין קמפיין צפיות בסרטון לקמפיין תפוצה, לכאורה שניהם מיועדות למיתוג עסק. אך צלילה יותר לעומק, ניתן למצוא מספר הבדלים בין השניים. למשל: “תפוצה” מתאים לעסק קיים המחפש מיתוג, לעומת “צפיות בסרטון” מטרתו היא ליצור מותג. כמו כן, יתרון נוסף לקמפיין צפיות בסרטון הוא העובדה כי ניתן “לצבוע את הקהל”, וליצור סדרת מודעות לקהל אשר צפה בסרטון X שניות. למי מתאים? לעסקים המחפשים למתג עצמם, או לעסקים המתקשים לעניין את הגולשים, אך כל לקוח “שווה את ההשקעה”. 
  • יצירת לידים – אחד הקמפיינים השימושיים בעיקר בקרב לקוחות קטנים ובינוניים המחפשים לקוחות כאן ועכשיו! לקמפיין יצירת לידים יתרונות רבים, אך בו בעת גם חסרונות. למשל, קמפיין זה מעודד גולשים להשאיר פרטים, אך גם עולה יקר יותר ביתר הקמפיינים (ביחס לתוצאות). כמו כן ומניסיון רב שנים, אוכל לומר כי לרוב אין אלו “לידים חמים”.. בניגוד לקידום ממומן בגוגל המייצר לידים ללקוחות שחיפשו מילת מפתח ספציפית. במילים אחרות, קמפיין זה מתאים לעסקים שקהל היעד שלהם אינו בגוגל. קראו גם על ניהול לידים.
  • הודעות – קמפיין הודעות מטרתו היא לגרום לגולשים ליצור אינטראקציה באמצעות הודעת ווטסאפ/מסנג’ר. למי מתאים? לעסקים המציעים שירותים עסקיים ופרטיים הדורשים מידע מוקדם על השירות כגון: רואי חשבון, עורכי דין, פסיכולוגים וכדומה.
תשלום, אשראי, רכישה

המרה – או אם תרצו לקוח משלם

בשונה משני מסוגי ניהול קמפיינים בפייסבוק למעלה, לקמפיין המרות מטרה אחת וברורה – למכור ורצוי כמה שיותר. להלן סוגי הקמפיינים הקיימים:

  • המרות – בניגוד לקמפיין “יצירת לידים”, אשר מטרתו היא לקבל פרטי את הלקוח, קמפיין המרות מטרתו היא לקבל את פרטי האשראי.. כלומר, לעודד רכישת מוצרים באתר או בחנות האלקטרונית שלכם. למי מתאים? לפרסום מוצרים (פיזיים ודיגיטליים כאחד), לרכישות אחרות כמו כרטיסי להופעות או אירועים וכדומה. 
  • מכירות מהקטלוג – בדומה להמרות, קמפיין זה מעודד רכישות אך ממוקד יותר לקטלוגים. כך בעת יצירת קמפיין זה, פייסבוק יתשאלו אתכם לגבי תחום הפעילות שלכם (מלון, טיסות, נדל”ן, רכבים וכיוצ”ב). כמו כן, קמפיין זה מאפשר ליצור קטלוג רכישה אונליין או השארת פרטי הלקוח.
  • תנועה לחנות – הכוונה לתנועה לחנות הפיזית כמו למשל מסעדות, חנויות וכיוצ”ב. למי מתאים? לחנויות פיזיות בדגש על פרסום ללקוחות באזור מיקום החנות. קמפיין זה מצריך הגדרה ראשונית של העסק שלכם בפייסבוק, ורק לאחר מכן תוכלו ליצור קמפיין פרסום לקהל היעד. 
איור משתמשים

קהלי היעד של ניהול קמפיינים בפייסבוק

כידוע לכל, פייסבוק אוספים מידע על הגולשים באפליקציה, שבמידע זה משתמשים לצורך התאמת הפרסומים של המפרסמים. גם אם אתם חולקים על גישה זו של איסוף מידע ושימוש בו, בכל הנוגע לצורה שבה המידע מתנהל, מוכרחים לומר כי פייסבוק עושה עבודה נפלאה. עם בחירת מטרת הקמפיין וכחלק מתהליך ניהול קמפיינים בפייסבוק, מגיע השלב בו תבחרו את קהל היעד שלכם או באמצעות יצירת קהל חדש או באמצעות שימוש בקהל קיים (במידה והפעלתם קמפיינים כאלו בעבר או הטמעתם פיקסל פייסבוק באתר). 

הערת ביניים: פיקסל פייסבוק הוא למעשה שורטקוד אותו מטמיעים בתוך האתר אחריו תרצו לעקוב/לקבל מידע על המשתמשים. פיקסל זה מאפשר לכם ליצור קהל גולשים ובהתאם לקהל, ליצור מודעות פרסום ממוקדות. הטמעת קוד פיקסל דורשת ידע טכני בבניית אתרים, ולכן אם אין לכם כזה, רצוי להיעזר בשירותיו של איש מקצוע. אם אתם משתמשים בוורדפרס, תוכלו להוריד תוסף חינמי המאפשר לכם להטמיע את הפיקסל מבלי לגעת בקוד האתר.

בחירת קהל לפי מספר פרמטרים: 

  • מיקום – הכוונה למיקום הפיזי של הגולשים. למשל עסק המציע את שירותיו בת”א והסביבה לא ירצה כי המודעה תגיע אל גולשים הגרים בצפון הרחוק או בדרום. כמו כן ניתן להגדיר מספר מיקומים ואף אזורים או מדינות למשל: מחוז ת”א (הכולל את ר”ג, גבעתיים, ב”ב, הרצליה ורמה”ש) + מחוז המרכז (המכיל את כל הערים דרומית לנתניה וצפונית לאשדוד לא כולל מחוז ירושלים). או ניתן להגדיר פרסום מודעה לפי מדינות, בהנחה והעסק הוא בינלאומי או ולו לקוחות ברחבי העולם. ואם כל זה לא מספיק, אז דעו כי תוכלו גם למקד בתוך מיקומים אלו רדיוס אזור (למשל כל הערים הנמצאים ברדיוס של 20 ק”מ מבית העסק), או אנשים שגרים בעיר מסוימת, עברו לאחרונה ואף לכאלו הנוסעים לאזור מסוים. 
  • גיל – גיל הפרסום המינימלי הוא 13 ומעלה. מיקוד זה חשוב ביותר, בייחוד כאשר מדובר על מוצרים או שירותים המתאימים לטווח גילאים מסוים. כאן המקום לציין כי רוחב הקהל משתנה בין גילאים אלו כאשר גילאי 25-34 מהווים את אחוז הגדול של המשתמשים בישראל (1.7M), אחריהם בהתאמה 35-44 (1M), גילאי 18-24 (980K), אחריהם 45-64 ובסוף הרשימה גילאי 13-18 וגילאי 65+. 
  • מין – ניתן למקד את מודעות הפרסום לפי מין הגולשים.
טגרוט אנשים בנגיעה, לחיצת כפתור, אנשים

פילוח מפורט יעיל ונכון

פילוח מפורט – אפשרות זו היא כחלק מהרשימה למעלה, אך בשל חשיבותה נתייחס אליה כאל פרמטר בפני עצמו. ניהול קמפיינים בפייסבוק באמצעות פילוח מפורט, ימקד אתכם בדיוק עבור הקהל אותו חיפשתם. בכל אחת מהאפשרויות הבאות ישנן תתי אפשרויות שבחלקן יש תת לתת האפשרות וכן הלאה. מכיוון שקצרה המקלדת מלכתוב את כל הרשימה, נתמקד בראשי פרקים ובראשי קטגוריות: 

דמוגרפיה

  • השכלה – כוללת רמת השכלה לדוגמא: תואר ראשון, מכללה, בוגר אוניברסיטה, תלמיד תיכון, לימודי תעודה, תואר דוקטור, תואר שני וכו’. כמו כן ניתן למקד לפי תחום הלימודים (התמחות בעריכת דין, חשבונאות, רפואה וכן הלאה).
  • פיננסי – מיקוד לפי רמת הכנסה (אפשרי רק בארה”ב).
  • אירועים משמעותיים – אלו למעשה כוללים שינוי סטטוס כמו מאורסים טריים, נשואים שנה ראשונה, עברו דירה או מצאו עבודה חדשה, יום שנה לנישואין, מערכת יחסים חדשה, רחוקים מאזור המוצא, ימי הולדת (או חברים של אנשים שיש להם יום הולדת בשבוע/חודש הקרובים) וכן הלאה.
  • הורים – פרסום להורים לתינוקות בגילאי 0-6 חודשים, לילדים בגילאי ביה”ס, נערים, 18+ ולמעשה לכל סוגי ההורים.
  • מערכת יחסים – נשוי, רווק, גרוש, אלמן, פרוד, מאורס וכן הלאה. 
  • עבודה – בו ניתן למקד את הפרסום אל אנשים העובדים בתחום מסוים למשל אדריכלות, טכנאים, עובדי ממשלה, מנהלים והרשימה עוד ארוכה. בנוסף ניתן לפנות באופן ישיר אל מעסיקים בתחומים מסוים (רלוונטי לעסקים שקהל היעד שלהם הוא בעלי עסק). 
  • תחומי עניין – כדי להבין איך פייסבוק יודע את תחומי העניין שלכם נאמר זאת כך: כל דף עסקי בפייסבוק (וכן קבוצות פייסבוק) מקוטלגים לקטגוריות מסוימות למשל דף הפייסבוק של BIZZT משויך לקטגוריות טכנולוגיה ושיווק. בנוסף, פייסבוק מזהים את רמת ההתעניינות שלכם בכל עמוד בו לו עשיתם לייק/עוקב, כך שאם אתם חסידי פוליטיקה, תגלו כי פייסבוק מציג לכם פוסטים מקטגוריה זו ברמה גבוהה. כאן האלגוריתם של פייסבוק עובד שעות נוספות, הוא מזהה כמה זמן התעכבתם על כל פוסט, האם אהבתם את מה שראיתם, אתם מתחברים לפוסטים מרגשים, עצובים או בכלל שמחים, וכן פייסבוק מקשר בין ערכים שונים אותם הוא מזהה כפופולרים אצלכם, מזהה דפוסי התנהגות שונים אצלכם ועוד. את כל אלו פייסבוק מחלק לתחומי עניין שונים. לשם המחשה תוכלו לראות את כל המידע הזה שלכם בהגדרות ופרטיות באפליקציה (הגדרות > גישה למידע שלך > מידע עליך > מודעות > תחומי עניין). כמו כן, בכל מודעה המוצגת בפיד שלכם תוכלו ללחוץ על שלוש הנקודות, בה אפשרות “מדוע אני רואה מודעה זו”. לפי מידע זה פייסבוק עוזרים לך להציג את המודעות שלך לקהל הרלוונטי והמתאים בדיוק עבור העסק שלך. כאן המקום לציין כי לעיתים התאמה זו דורשת יצירתיות, ניסיון, תהייה וטעייה..
  • התנהגויות – ניהול קמפיינים בפייסבוק טוב, הוא כזה העושה שימוש נכון באפשרות זו. בתוך התנהגויות קיים מבחר רחב של סוגי קהלים החל משימוש בסוג מכשיר וזמני שימוש באפליקציה, דרך מידע על נסיעות וסיווג צרכנים וכלה במידע על התנהגויות רכישה (למשל רוכשים קבועים באינטרנט או כאלה הנוהגים להשאיר פרטי התקשרות וכן הלאה. 

צמצום הקהל

פונקציה מעניינת המאפשרת לבחור בפינצטה את הלקוחות שלכם. כך למשל נניח ולכם חנות אלקטרונית לממכר ציוד לאימהות מניקות: את הקהל תבחרו נשים נשואות בגילאי 25-40, נשים הגרות באזור פעילות העסק, וכאלה המתעניינות בהנקה, מזון לתינוקות, בגדי ילדים וקניות אונליין. וכן מיקוד לאמהות טריות אשר להן תינוקות בגילאי 0-24 חודשים. כאן המקום לבחור לצמצם את הקהל ע”י בחירת פרמטר נוסף שחייב להתאים לדוגמא: אמהות טריות או הנקה (בתחומי עניין). כמובן שזו רק דוגמא קלה שאינה משקפת ניהול קמפיינים בפייסבוק ממוקד, אלא דוגמא לצורך דוגמא. 

צמצם עוד יותר את קהל היעד

כאילו אם כל זה לא היה מספיק ברור, אז קיימת האפשרות לגרום לקהל להצטמצם עוד יותר..

אי הכללה של קהל גולשים

אפשרות זאת הינה חשובה ביותר, כי היא למעשה “מסננת” קהל לקוחות לא רלוונטי לעסק למרות שהוא עונה על הפרמטרים הנ”ל. לדוגמא, לכם מסעדת בשר באזור נתניה – כמובן שלא תרצו לפנות אל קהל טבעוני או כאלה אשר לא אוכלים בחוץ (כאן המקום לחשוב אין מאפיינים אותם..). כמו כן עסק לממכר שופרות ירצה כי המודעה תוצג לקהל הרלוונטי (למען הזהירות לא נשתמש בדוגמאות אי הכללה). 

מכירה ברשת, אנשים בפייסבוק, פרופילים

ניהול קמפיינים בפייסבוק קהל רחב או קהל מצומצם מה עדיף?

בצד של שמאל של המסך, תוכלו לראות את גודל הקהל שפייסבוק מציעה. מספר זה מציג את כמות האנשים העונים על הפרמטרים אותם הזנתם, ולכן, כמעט לכל שינוי שתבצעו בקהל היעד, תוכלו להבחין בהתרחבותו או בצמצומו של קהל היעד. אבל מה זה אומר, שקהל גדול זה טוב או לא?

כדי להבין זאת, יש צורך להבין את מטרת קמפיין הפרסום. כאשר מטרת הפרסום היא מיתוג ולהגיע לכמה שיותר אנשים רצוי לשאוף להגיע אל קהל רחב ככל היותר מבלי לגרוע מקהל העונה על הפרמטרים הבסיסיים של העסק. אולם כאשר מדובר על קמפיין הפונה לקהל ספציפי, רצוי לצמצם ככל הניתן את קהל היעד, עד כדי הבנה כי קהל זה הוא הקהל המתאים.

בנוסף פייסבוק מציגב לכם השערה של תפוצה יומית/כמות הקלקות/לידים וכו’. שימת לב לנתונים והשינויים תועיל “לנבא” את הקמפיין ותסייע לכם לבחור בקמפיין החותר למטרתו. 

איך אדע מי הקהל של העסק שלי?

תנסה – מקסימום תצליח! זהו למעשה הדרך הטובה ביותר להכיר את קהל העסק, לנסות ולהתנסות לפרסם לקהלים חדשים ובדגש על ניתוח הנתונים והיעזרות בכל מדד שיסייע לכם להכיר את הקהל ואת התנהגותו. כמו כן, יש לדעת כי קמפיין טוב נמדד לאורך זמן, ולכן גם אם קמפיין אחד לא עבד כמו שצריך, אין זה מעיד כי פניתם לקהל לא רלוונטי, אלא יש לבחון את כל המדדים ולהסיק את המסקנות הנדרשות.

אחת השיטות המוצלחות של ניהול קמפיינים בפייסבוק היא ליצור את אותן מודעות ובאותו התקציב, רק עם שינויים קטנים למשל שינוי טווח גילאים או אופי הקהל וכהנה. זו הדרך הטובה למדוד קמפיין. גם שימוש ב-“AB טסטינג” הוא דרך מעניינת לצמצם הוצאות, אם כי קמפיין זה מודד בעיקר סוגי מודעות וניסוחים.

ניהול קמפיינים בפייסבוק, כתיבה ורעיונות

ניהול מיקומים – כאמצעי למיצוי ניהול קמפיינים בפייסבוק

בניגוד למיקום לוקאלי (אזור מגורים/עבודה), כאן ניהול המיקומים מתייחס למיקום הוירטואלי של המודעות בפייסבוק. אפשרות זו מאפשרת לכם לבחור היכן תרצו שהגולשים יראות את המודעות. מכיוון שפייסבוק שולטת גם באינסטגרם ומסנג’ר, תוכלו לבחור את פרסום המודעה גם בפלטפורמות אלה. ברוב המקרים אין חשיבות גדולה למיקום המודעה, למעט מקרים בהם מודעה מוצגת רק לאתר, או במודעת סרטון שבה רצוי להשתמש ב”סרטונים מוזרמים”. ההמלצה הטובה למצות את ניהול קמפיינים בפייסבוק ככל הניתן, הוא לחשוב היכן אתם כגולשים הייתם רוצים לראות את מודעת העסק. גם לניהול מיקומי המודעה יש השפעה ישירה על תפוצת הקהל, ורצוי לשים לב לשינויים המתרחשים כאשר משנים את מיקומי המודעה. 

יצירת תקציב מותאם אישית 

האפשרות הבאה היא אולי החשובה מבין כולם, אחרי הכל היא נוגעת לכיס.. את תקציב הפרסום יש להתאים לתקציב הפרסום הכולל של העסק, כך שעסקים קטנים יקצו כמה מאות עד אלפים בודדים לעומת עסקים גדולים המפרסמים בעשרות ומאות אלפים מידי חודש. עוד דגש שכדאי לדעת, הוא יצירת קמפיין עם מועד סיום ולא עד “שייגמר הכסף”. כך גם תשלטו בהוצאות, גם תמדדו את תוצאות הקמפיין וגם תעמדו ביעדי התקציב החשובים להתנהלות תקינה של כל בית עסק.

חשיבה, קהל גולשים, לקוחות, רשת האינטרנט

מודעה – ניהול קמפיינים בפייסבוק יצירתיים

השלב האחרון של ניהול קמפיינים בפייסבוק, הוא יצירת המודעה.

זהות – פונקציה זו מאפשרת למנהלי מספר דפים עסקיים לבחור מאיזה דף ירצו לפרסם. 

קריאייטיב – חלק זה הוא המכריע מבחינת הגולש האם להתעניין במוצר או השירות שלכם או להשאיר פרטים ולבצע רכישות או במקרה הפחות נחמד להמשיך לגלול הלאה.. ולכן קריאייטיב טוב ימשוך גולשים וייצר הכנסות לבית העסק. איך עושים זאת בצורה נכונה? הנה לכם כמה טיפים:

  • טקסט קצר – כיום הגולשים הרבה פחות סבלניים ולכן טקסט ארוך “יבריח”את הגולשים עוד בטרם תחילת הקריאה. רוצים להרחיב על הנושא? צרפו קישור למאמר המלא.
  • סרטון מושך – הדור של היום מעדיף לצפות בכתבה מאשר לקרוא אותה, ולכן שימוש בסרטון מושך יעשה את העבודה. בנוסף רצוי להשתמש בסרטון ממוקד אשר אורכו כדקה עד דקה וחצי לכל היותר שיהיה מעין “טריילר” למוצר/השירות או לסרטון המלא (בשביל זה יש יוטיוב). 
  • כותרות מפוצצות – השתמשו בכותרות מפוצצות הגורמות לגולש לעצור. אם כי יש להימנע ככל היותר משימוש בקליק-בייט (כותרות המושכות לאתר אך אינן עונות על הכותרת). 
  • עם לייקים לא הולכים לסופר – זכרו! בסופו של יום הקמפיין ימדד בהכנסות ולא במספר צפיות או לייקים. התמקדו במטרה ואפשרו יצירת קשר מהיר באמצעות מספר טלפון, הודעה או קישור לאתר העסק. 
  • היצמדו למסרים – לכל עסק יש את נושאי הדגל שלו, אם בסוג או איכות השירות, או במוצר והערך של השירות. יתרונות אלו אמורים לייצג אתכם נאמנה מול הלקוח, ולכן מן הראוי לעשות בהם שימוש בכל פעילות שיווקית.
  • שגיתם? לא אסון! – אם ניהול הקמפיין היה שגוי כמו בקמפיין שלא המיר כלום ולמעשה נזרק לפח, אין זה הזמן לבכות על הקמפיין. היו עם הפנים קדימה, הסיקו מסקנות ודעו כיצד לשפר את הקמפיינים הבאים. כל מפרסם ואף כל חברת פרסום עלולה לשגות, אחרי הכל אנחנו אנושיים.. 
  • הקמפיין מצליח? אל תעצרו! – במקרה הפוך בו הקמפיין זוכה להצלחה מסחררת ומעל למצופה, אל תעצרו או תשהו את הקמפיין. להיפך, נצלו את המומנטום שנוצר. כמו כן קמפיין עובד טוב? אל תשנו את קהל היעד בשביל לנסות לקושש עוד כמה צפיות.. כמו שאומרים “סוס מנצח לא מחליפים”. רוצים בכל זאת לבחון הצלחה גדולה יותר? שכפלו את הקמפיין ובו תבצעו את השינויים. 

מעקב – בתחילת המאמר הסברנו בקצרה מהו קוד מעקב ואיך מטמיעים אותו באתר. ככל ותדעו להשתמש בכלי זה, תצליחו לשפר את תוצאות של ניהול קמפיינים בפייסבוק ובכלל. 

ניהול קמפיינים בפייסבוק | BIZZT

השירות המצוין של BIZZT – ניהול קמפיינים בפייסבוק שמייצר הכנסות!

חברתנו BIZZT (ביזנס טופ), הינה חברה המספקת שירותי ניהול קמפיינים בפייסבוק בדגש על תוצאות גבוהות אשר יגדילו את הכנסות העסק. לנו ניסיון, ידע ודרכים שפשוט עובדות בכל הנוגע לפרסום וקידום בכלל ופרסום וניהול קמפיינים בפרט. ע”מ להתאים עבורכם את הקמפיין הטוב ביותר, נשמח להזמינכם לפגישת ייעוץ ללא עלות ובו נבין את יתרונות העסק שלכם, ננסה להכיר את קהל היעד של העסק, נסקור את הפעילות העסקית ובכך נדע כיצד להתאים את אופן הפרסום המתאים לעסק שלכם הן מבחינה מקצועיות והן מבחינת תקציב. 

קראו גם את המאמרים הבאים

אודות המחבר
שלמה ראש - מנהל חברת BIZZT

היי, שמי שלמה ראש – מנהל חברת BIZZT, ואני כאן כדי לסייע לך לקחת את העסק שלך כמה צעדים קדימה ולהגדיל את ההכנסות שלך!

שתפו ברשתות החברתיות
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
המאמרים החדשים באתר
מערכת שליחת סמסים לעסקים |BIZZT
שליחת סמסים לעסקים

אחת מפלטפורמות השיווק המוכרות כמעט לכולנו, היא שיווק באמצעות שליחת סמסים ללקוחות העסק אשר לרוב נעשות דרך מערכת שליחת סמסים לעסקים.

קטגוריות מוצרים - BIZZT
קטגוריות מוצרים

בקטגוריות מוצרים מרכזיים באתר ביזט, תמצאו קשת צבעונית של מוצרים עסקיים מעולים וכן, ניתן להתאים את המוצרים הללו בהתאמה אישית לצרכי העסק שלכם.

החשבון שלי

עמוד החשבון שלי בו ניתן לעקוב אחר הזמנות, לבצע פעולות באתר כגון שינוי שם משתמש וסיסמה, עדכון נתוני איש קשר ופרטי התקשרות עם החברה.

תשלום

עמוד תשלום בו ניתן לבצע תשלום עבור הזמנות, שירותים ומוצרים. התשלום באתר הינו מאובטח ברמה הגבוהה ביותר, והוא נעשה ע”י ספקי סליקה חיצוניים מאובטחים.

עגלת קניות - BIZZT
עגלת קניות

עמוד עגלת קניות בו תוכלו לצפות במוצרים שבחרתם רגע לפני רכישה. כמו כן ניתן לערוך מוצרים, להסיר או להוסיף כמות מוצרים לבחירה.

Call Now Button
Open chat
1
היי, נעים מאוד. שמי שלמה - מנהל החברה, ואני כאן כדי לענות על כל שאלה.
Powered by